×
×

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
بازسازی ۲۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی

  • کد نوشته: 8152
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۴
  • ۰
  • مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۰۰ رشته قنات در استان احیا و بازسازی می‌شود که برای این منظور ۲۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به استان اختصاص یافته است.

    بازسازی ۲۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۰۰ رشته قنات در استان احیا و بازسازی می‌شود که برای این منظور ۲۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به استان اختصاص یافته است.

    محمد حسن غلامی افزود: از مجموع این اعتبار ۱۲ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان، ملی است که به صورت صد درصد تخصیص یافته است.

    وی گفت: پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز اعتبار استانی به صورت اوراق بوده که هنوز تخصیص نداشته است.

    بازسازی ۲۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی
    بازسازی ۲۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی

     مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مربوط به طرح‌های مشارکتی با بنیاد برکت، کمیته امداد، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و سایر نهادها برای احیا و مرمت قنوات استان در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: احیا و بازسازی ۳۶۰ رشته قنات از سال گذشته در استان خراسان جنوبی آغاز شد که نسبت به سال ۹۷ از نظر اعتبار و اجرا سه برابر افزایش داشت.

    غلامی عنوان کرد: سال گذشته برای احیای قنوات استان ۳۳ میلیارد تومان تخصیص و هزینه شد که امسال مقداری این اعتبار کاهش یافته است.

    وی بر لزوم احیا و بازسازی قنوات استان تاکید کرد و گفت: احیا و بازسازی قنوات تاثیر زیادی در تامین آب با کیفیت، اسکان جمعیت، تامین آب شرب مورد نیاز مردم و افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد.

    وی بیان کرد: از ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات موجود در استان خراسان جنوبی تاکنون ۴۰ درصد آنها احیا و بازسازی شده است.

    مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در ۲ سال اخیر شاهد بارندگی‌های خوب و مناسب در استان بودیم که سبب افزایش قابل توجه میزان آبدهی قنوات و چشمه‌سارهای این استان شد.

    وی گفت: آبدهی قنوات سبب شد برخی کشاورزان سطح زیرکشت محصولات آبی و دیم خود را افزایش دهند و کشاورزی در روستاها رونق گرفت.

    غلامی اظهار داشت: در اثر بارندگی‌های مناسب در ۲ سال اخیر ۱۰ درصد قنوات استان که کاملا خشک شده بود، مجدد احیا شدند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *