×
×

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی
احیای۲رشته منسوخ شده صنایع‌دستی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 8280
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۵
  • ۰
  • محمدرضا قهرمانیان سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از احیای و باززنده‌سازی رشته‌های چولی‌بافی و عروسک‌های محلی در این استان ۸۶۳ هزار نفری خبر داد.
    احیای۲رشته منسوخ شده صنایع‌دستی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

     محمدرضا قهرمانیان سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از احیای و باززنده‌سازی رشته‌های چولی‌بافی و عروسک‌های محلی در این استان ۸۶۳ هزار نفری خبر داد.

    محمدرضا قهرمانیان اظهار داشت: ۲ رشته عروسک‌های محلی و چولی‌بافی از جمله رشته‌های در حال فراموشی استان بودند که با انجام اقدامات لازم در سال جاری احیا و باززنده‌سازی شدند.

    او با اشاره به نقش و جایگاه صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی، بر حمایت از رشته‌های فعال و احیای رشته‌های در حال فراموشی خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: این مهم با هدف رشد و توسعه هر چه بیشتر صنایع‌دستی در خراسان شمالی که معرف فرهنگ و آداب و رسوم قومیت‌های این دیار است، دنبال می‌شود.

    سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: چولی‌بافی شامل بافت انواع ظروف مصرفی و تزئینی با استفاده از ترکه درختان بید است، این رشته صنایع‌دستی در سال جاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی نیز شد.

    قهرمانیان با بیان اینکه رشته‌های سوزن‌دوزی، البسه محلی و پارچه‌بافی سنتی در ساخت عروسک‌های محلی کاربرد دارند، تصریح کرد: در طرح احیای این رشته، بسته‌بندی در عرضه و فروش آن مورد توجه قرار گرفت.

    در خراسان شمالی ۲۰ هزار صنعتگر در زمینه صنایع دستی شناسایی شده اند که در ۶۱ رشته صنایع دستی فعالیت دارند. 

    منبع: روابط عمومی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *