ورزشکاران رودان در نشست هم‌اندیشی ورزش این شهرستان با گلایه از کمبود فضاهای ورزشی به بیان رنج‌هایی که به سبب نبود امکانات، بر قهرمانان ورزشی بهشت جنوب وارده آمده پرداختند.
×
×

رنج‌های شهری که جولانگاه استعدادهاست

  • کد نوشته: 8374
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۶
  • ۰
  • ورزشکاران رودان در نشست هم‌اندیشی ورزش این شهرستان با گلایه از کمبود فضاهای ورزشی به بیان رنج‌هایی که به سبب نبود امکانات، بر قهرمانان ورزشی بهشت جنوب وارده آمده پرداختند.
    رنج‌های شهری که جولانگاه استعدادهاست
  • تبلیغ هدفمند

    ورزشکاران رودان در نشست هم‌اندیشی ورزش این شهرستان با گلایه از کمبود فضاهای ورزشی به بیان رنج‌هایی که به سبب نبود امکانات، بر قهرمانان ورزشی بهشت جنوب وارده آمده پرداختند.

     رنج‌های شهری که جولانگاه استعدادهاست
    رنج‌های شهری که جولانگاه استعدادهاست

     شهرستان رودان همواره در حوزه ورزش به‌واسطه داشتن قهرمانان مدال‌آور از دیرباز شهره خاص و عام بوده است و طی این سال‌ها نیز استعدادهایی از دل ورزش این شهرستان بیرون آمده‌اند که هرگز طعم خوش امکانات را نچشیده‌اند اما رنگ خوش مدال را بر گردن خود دیده‌اند، این بار ورزشکاران گلایه‌های خود را به نشست هم‌اندیشی با مسؤولان آوردند، نشستی که باز هم مدیری از مرکز استان حضور نداشت.

    زمین فوتبال مناسب در رودان وجود ندارد

    رئیس هیأت فوتبال شهرستان رودان در این نشست، نبود زیرساخت‌های مناسب در این رشته ورزشی را مانعی برای ادای حق فوتبالیست‌های این منطقه عنوان کرد.

    محمد زاهدی افزود: در کل شهرستان رودان زمینی به‌عنوان یک زمین استاندارد برای برگزاری مسابقات رسمی فوتبال حتی در حد استان هرمزگان هم وجود ندارد.

    وی ادامه داد: متاسفانه بازسازی تنها زمین چمن مرکز شهرستان با اجرای زیرسازی، زه‌کشی و منبع آب نامناسب به یک معضل و رنج برای فوتبال‌دوستان مبدل شده و آغاز ترمیم آن نیز یک مسکن کوتاه‌مدت است.

    زاهدی تصریح کرد: وجود این زمین قطعا در فصل بارندگی معضلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد و این وضعیت هرگز در شأن ورزش رودان نیست.

    رئیس هیأت فوتبال شهرستان رودان بر لزوم وجود یک زمین چمن فوتبال دیگر در رودان تاکید کرد و گفت: وضعیت زمین چمن مصنوعی بیکاه هم بسیار نامناسب است و عدم ترمیم اصولی آن هم به رنجی دیگر مبدل شده است.

    وی افزود: زمین فوتبال در جغین خاکی است و در بخش رودخانه هم پروژه احداث زمین چمن چند سال از آغاز عملیاتش می‌گذرد.

    زاهدی تاکید کرد: درد فوتبال رودان نیز با ترمیم زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی شهید چمران دوا نخواهد شد و نیازمند یک فکر و راهکار اساسی در این زمینه هستیم.

    رودان در ورزش اول در زیرساخت‌ها آخر است

    رئیس هیأت ژیمناستیک شهرستان رودان در این نشست بر لزوم وجود یک نگاه نو و جدید در ورزش شهرستان تاکید کرد و گفت: ورزش می‌توانند پل پیشرفت شهرستان در بخش‌های مختلف باشد.

    حمیدرضا کارگر تاکید کرد: هرگاه نام ورزش به میان می‌آید رودان جایگاه نخست را دارد اما وقتی اسم زیرساخت‌ها برده می‌شود در جدول آخر هستیم‌.

    این پیشکسوت ورزش رودان افزود: رودان در رشته‌های مختلف از کمبود فضای‌های ورزشی رنج بسیار می‌برند.

    کارگر از عدم حضور مدیرکل ورزش و جوانان یا نماینده اداره‌کل ورزش در این نشست انتقاد کرد و گفت: بیان مشکلات ورزش با عدم حضور اداره‌کل ورزش و جوانان چگونه مفید فایده خواهد بود!

    وی تصریح کرد: برخی ورزش‌های رودان هم‌چون دوومیدانی سابقه مدال‌آوری‌شان در سطح کشور به ۳۵ سال قبل برمی‌گردد.

    رئیس هیأت ژیمناستیک شهرستان رودان ادامه داد: چرا این رشته با این همه استعداد ناب که همیشه ترکیب منتخب هرمزگان را تشکیل می‌دهند به‌طور ویژه به آن نگاه نمی‌شود؟

    این کارشناس ورزش رودان گفت: اجرای پروژه‌ها بدون کار کارشناسی، دیگر معضل ورزش رودان است و نیازمند انجام امور اصولی و زیر بنایی هستیم.

    بیش از ۱۰ سال از افتتاح آخرین پروژه ورزشی در جغین می‌گذرد

    مسؤول نمایندگی اداره ورزش و جوانان بخش جغین نیز در این نشست اظهار داشت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون که سالن ورزشی جغین مورد بهره‌برداری قرار گرفت دیگر هیچ پروژه ورزشی را در سطح این بخش نداشتیم.

    عمران دهکار افزود: قریب به ۲۰ هزار نفر جمعیت این بخش عملا دارای هیچ‌گونه فضای ورزشی مناسبی نیستند و فقط چند خانه ورزش روستایی با یک میز تنیس و فوتبال‌دستی همه دارایی جغین را تشکیل می‌دهد.

    وی بیان کرد: قطعا توزیع ناعادلانه امکانات ورزشی سهم بخش جغین شده است.

    مسؤول نمایندگی اداره ورزش و جوانان بخش جغین گفت: کلنگ احداث چمن، زمین فوتبال بخش جغین نیز دو سال است بر زمین مانده و هیچ‌گونه حرکتی برای آغاز عملیات اجرایی آن صورت نپذیرفته است.

    نبود زیرساخت‌ها مانع شکوفایی استعدادهای فوتبال

    مهدی مبارکی مربی فوتبال پایه در رودان نیز از عدم توجه به فوتبال پایه و مربیان سخن گفت و تاکید کرد: فوتبالیست‌های رودانی طی این سال‌ها رنج بسیاری را بابت نبود امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌ها متحمل شده‌اند.
    وی خواستار توجه و حمایت از مربیان ورزشی در تمامی رشته‌ها شد و افزود: اغلب استعدادهای فوتبال پایه رودان از زمین‌های خاکی و نامناسب رشد کرده‌اند که اگر امکانات بود آنها جایگاه‌شان قطعا متفاوت می‌شد.

    مبارکی امکانات باشگاه‌ها فوتبال در مرکز استان با رودان را قابل قیاس ندانست.

    این مربی فوتبال از حضور رده‌های مختلف فوتبال پایه این شهرستان طی سال‌های گذشته در مسابقات کشوری  یاد کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته این موفقیت دیده نشد.

    وی عنوان داشت: قطعا تلاش مربیان در این شهرستان برای رضایت خداوند و اعتلای نام بهشت جنوب است.

    مبارکی تاکید کرد: فراهم کردن هرگونه زیرساخت و امکانات برای ورزش به‌ویژه فوتبال پایه در رودان سد محکمی در مقابل معضلات اجتماعی خواهد بود.

    وعده احداث خانه کشتی هم‌چنان بر زمین مانده

    رئیس هیأت کشتی شهرستان رودان در این نشست از عدم تحقق وعده احداث خانه کشتی در رودان خبر داد.

    علیرضا روشی افزود: قریب به ۹ ماه از تصویب این طرح از سوی مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان می‌گذرد اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

    وی اظهار داشت: رشته کشتی در رودان با توجه نداشتن فضای کافی و قرار گرفتن در بخشی از سالن قدیمی تختی نیازمند احداث یک خانه کشتی به‌طور مجزا می‌باشد.

    تنها یک سالن ویژه ورزش‌های رزمی در رودان وجود دارد

    رئیس هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی شهرستان رودان در این نشست گفت: متاسفانه در این رشته ورزشی حتی برای برگزاری مسابقات شهرستان و میزبانی مسابقات استانی فضای مناسبی را در اختیار نداریم.

    محمد زمانی افزود: برگزاری مسابقات چندجانبه در شهرستان‌های هم‌جوار مرسوم است که با آن یک ورزشکار رزمی آمادگی لازم را برای حضور قدرتمندانه در مسابقات کشوری کسب خواهد کرد اما ورزشکاران رودان از آن بی‌بهره‌اند.

    وی ادامه داد: رودان در رشته‌های ورزشی فقط دارای یک سالن سقف کوتاه است که هرگز جواب‌گوی خیل عظیم رزمی‌کاران این شهرستان نیست.

    رئیس هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی شهرستان رودان تاکید کرد: متاسفانه بیان مشکلات تاکنون هیچ فایده‌ای نداشته و تمامی مشکلات باقی مانده است.

    زیرساخت‌های دوومیدانی در رودان زیر صفر است

    حمیدرضا نجفی یکی از ورزشکاران دوومیدانی رودان در این نشست از مشکلات دونده‌های رودانی سخن گفت و اظهار داشت: دوومیدانی‌کاران برای انجام تمرینات خود به‌دلیل نبود پیست دوومیدانی متحمل هزینه‌های سنگینی در هر هفته می‌شوند.

    وی گفت: دونده‌های رودان علی‌رغم داشتن استعدادهای ناب در این رشته ورزشی برای آماده‌سازی جهت شرکت در رقابت‌های کشوری مجبور به تمرین در زمین‌های سنگ‌لاخی خارج از شهر و عزیمت به ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس هستند.

    نجفی تصریح کرد: امکانات در دوومیدانی رودان زیر صفر است و ما ۱۳ سال است که فقط وعده می‌شنویم‌.

    وی افزود: وجود زیرساخت مناسب و امکانات موجب فراتر رفتن دونده‌های رودان از سطح کشور و کسب سکوهای آسیایی و جهانی خواهد شد.

    امکانات بانوان والیبالیست رودان مناسب نیست

    مربی بانوان والیبالیست رودان نیز از امکانات بسیار محدود سالن تختی این شهرستان گلایه کرد و گفت: متاسفانه بانوان والیبالیست رودان در سالنی تمرین می‌کنند که دارای مشکلات عدیده‌ای هم‌چون نبود وسایل سرمایشی و سرویس بهداشتی است.

    وی گفت: بنا بر شرایط، مجبور به تمرین در ساعت‌های ۱۴ و ۱۶ بعد از ظهر هستیم که گرمای طاقت‌فرسا، شرایط را برای بانوان بسیار سخت کرده است.

    هفت سال از افتتاح آخرین پروژه ورزشی اداره ورزش در رودان می‌گذرد

    رئیس اداره ورزش و جوانان رودان نیز در این نشست با بیان اینکه هفت سال است که هیچ پروژه‌ای در این شهرستان به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: ورزش رودان به‌شدت نیازمند احداث فضاهای ورزشی جدید است.

    امیر دهباشی افزود: تنها پروژه مختص اداره ورزش، چمن مصنوعی روستای غیبی بوده است که با مشارکت دهیاری روستا به بهره‌برداری رسیده است.

    وی ادامه داد: رودان از اعتبارات نفت هم طی هفت سال گذشته، سهمی نداشته است.

    رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودان در ادامه از اتمام سالن ۱۵۰۰ نفری مسکن مهر در رودان و پروژه چمن طبیعی فوتبال زیارتعلی رودخانه تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

    دهباشی تصریح کرد: چمن مصنوعی روستای برنطین، چمن طبیعی جغین و سالن چند‌منظوره روستای کمیز نیز در اولویت طرح‌های عمرانی ورزشی شهرستان قرار داده شده است.

    وی ضمن تایید برخی کمبودها در فضاهای ورزشی در رشته مختلف و در سطح چهار بخش شهرستان گفت: با این شرایط هیات‌ها در رشته‌های مختلف فعال هستند.

    ورزش اولویت اول در تخصیص اعتبارات شهرستان رودان

    فرماندار رودان نیز در این نشست با اشاره به برخی کمبودها در زیرساخت‌های ورزشی شهرستان گفت: این کمبودها هیچ‌گاه اراده قوی ورزشکاران این شهرستان را برای رسیدن به سکوهای افتخار کم نکرده است.

    مصطفی غلام‌پور افزود: امروز دردهای ورزشکاران این شهرستان مشترک است و باید برای رفع آنها همدلی و همراهی همگانی را پیشه کنیم.

    وی تصریح کرد: کمبود اعتبارات به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه در اجرای پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه ورزش بسیار تاثیرگذار بوده است.

    فرماندار رودان عنوان داشت: هم‌اکنون نیازمند تدوین برنامه توسعه ورزش برای پیشرفت ورزش در رودان هستیم.

    وی گفت: طی دو سال اخیر با ورود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کمک به ورزش با احداث اماکن ورزشی هم‌چون زمین‌های چمن مصنوعی تلاش شده است.

    غلام‌پور خواستار مدیریت مطالبه از سوی اهالی ورزش شد و تاکید کرد: نارضایتی از کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی در رودان نیازمند یک همدلی همه‌جانبه است.

    نماینده عالی دولت در شهرستان رودان، حوزه ورزش را به‌عنوان اولویت اصلی شهرستان در جذب اعتبارات عنوان کرد و گفت: موضوع ورزش به‌طور جدی بدین طریق در راس امور شهرستان قرار خواهد گرفت.

    وی از اعلام آمادگی و انجام امور اداری برای آغاز عملیات اجرایی یک مجتمع ورزشی جدید در رودان خبر داد و افزود: این موضوع هم‌اکنون برای آغاز عملیات اجرایی به اداره‌کل ورزش و جوانان ارجاع شده است.

    غلام‌پور خواستار ورود خیرین به حوزه ورزش شده و تاکید کرد: ورزش سد بزرگی برای مبارزه با معضلات اجتماعی است و می‌بایست با تشکیل گروه‌های هم‌فکری برای جذب خیرین و بنگاه‌های اقتصادی به سمت ورزش تلاش شود.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *