×
×

رییس گروه تحقیقات و انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی
نیروگاه های کوچک خورشیدی ایجادمی شود

  • کد نوشته: 8396
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۶
  • ۰
  • اسماعیل حسین‌پور- رییس گروه تحقیقات و انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک ۵ کیلوواتی با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان برای مددجویان زیر پوشش این نهادهای حمایتی ایجاد می‌شود.
    نیروگاه های کوچک خورشیدی ایجادمی شود
  • تبلیغ هدفمند

    اسماعیل حسین‌پور- رییس گروه تحقیقات و انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در جهت حمایت از قشرهای محروم و آسیب پذیر جامعه اظهار داشت: با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک ۵ کیلوواتی برای مددجویان زیر پوشش این نهادهای حمایتی ایجاد می‌شود.

    اسماعیل حسین‌پور روز چهارشنبه با اشاره به خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه های کوچک خورشیدی توسط این شرکت،  افزود: هر چند تصمیم بر این بود که در سال جاری بیش از ۱۰۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی از نوع خانگی در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر برای مناطق محروم ایجاد گردد اما با توجه به شرایط بوجود آمده و کمبود نقدینگی از لحاظ اعتباری کمیته امداد امام خمینی ( ره ) این تعداد به ۵۰۰ نیروگاه کاهش یافته و انتظار داریم با تامین اعتبارات لازم مابقی آن را در سال های آتی راه اندزی و در اختیار شهروندان قرار دهیم .

    وی با اشاره به اینکه جهت راه اندازی این واحدهای کوچک نیروگاهی برق به پیمانکاران اجرا کننده طرح آموزش های لازم ارائه شده است، گفت: اجرا و راه اندازی چنین واحدهای تولید انرژی نیازمند تسهیلات مورد نیاز توسط سازمانهای حمایتی است که می بایست به اقشار محروم است و شرکت توزیع برق صرفاً متولی ارائه آموزش، نظارت فنی و رعایت استانداردها توسط پیمانکاران می باشد.

    وی اعتبار لازم برای هر واحد نیروگاهی را ۵۰۰الی ۶۰۰ میلیون ریال عنوان نمود و افزود:در اغلب استانها این گونه طرح ها با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمانها و دستگاههای حمایتی تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به لحاظ محرومیت و درآمد پائین اقشار ساکن در استان یازمند حمایت و توجه حداکثری سازمانها و دستگاه های حمایتی از خانوارهای کم درآمد جامعه است گفت: اگر حمایت های لازم به این خانوارها توسط دستگاه های متولی سریعتر صورت پذیرد قطعاً مردم این مناطق به درآمدی پایدار خواهند رسید و برق تولیدی خود را به صورت تضمین شده به شرکت توزیع برق استان به فروش می رسانند

    حسین پور گفت: تاکنون بیش از ۴میلیاردریال بابت خرید برق تولید شده توسط ۵۲ نیروگاه خورشیدی کوچک که توسط بخش خصوص از سال ۹۷ تا کنون راه اندازی شده در خرداد و تیر ماه سال جاری به حساب مالکان این واحدهای تولید انرژی واریز شده است.

    در مجموع ۹۲ نیروگاه خورشیدی در خراسان شمالی با ظرفیت هزار و ۱۲۰ کیلووات وجود دارد که در این نیروگاه ها در طول سال ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار کیلووات انرژی، معادل برق مصرفی ۹۰۴ خانواده تولید می شود.

    با توجه به اینکه خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر۸۶۳ هزار نفر ۴۴ درصد این جمعیت ساکن روستاها هستند. در با توجه به جمعیت موجود استان شرکت توزیع برق خراسان شمالی با ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد نیز صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *