×
×

انتظار مردم از مسئولین
به دنبال مهار گرانی باشید تا گرانفروشی

  • کد نوشته: 8481
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار مردم انتظار مقابله با گرانی را دارند تا گرانفروشی چرا که اگر گرانی متوقف شود قطعا گرانفروشی نیز متوقف خواهد شد و مسئولین بجای گذاشتن جلسات بیهوده و تشکیل ستادها و نهادهای نظارتی کاغذی جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند قطعاً گرانفروشی به خودی خود مهار خواهد شد.
    به دنبال مهار گرانی باشید تا گرانفروشی
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار مردم انتظار مقابله با گرانی را دارند تا گرانفروشی چرا که اگر گرانی متوقف شود قطعا گرانفروشی نیز متوقف خواهد شد و مسئولین بجای گذاشتن جلسات بیهوده و تشکیل ستادها و نهادهای نظارتی کاغذی جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند قطعاً گرانفروشی به خودی خود مهار خواهد شد.

    محمد حمیدی فرماندار گرگان در جلسه ستاد تنظیم بازار ضمن اشاره به مراجعات مکرر شهروندان نسبت به افزایش بی رویه قیمت ها به فرمانداری گفت: انتظار می رود با افزایش نظارت ها در قبال این روند صعودی قیمت ها که موجب نگرانی مردم شده ایستاد بر این اساس باید با برگزاری کلاس های آموزشی هدفمند و نظارت بر بازار و همچنین وحدت رویه و یکپارچکی بازرسان موجب ساماندهی بخش نظارت بر بازار را ایجاد کنیم.

    ساماندهی نظارت انتظار مقابله با گرانی
    ساماندهی نظارت انتظار مقابله با گرانی

    فرماندار گرگان با اشاره به اینکه کلیه این افزایش قیمتها بر می گردد به حذف ارز دولتی و تبدیل آن به نیمایی شاهد تاثیر مستقیم بر افزایش قیمتها در برخی اقلام شده ایم هر چند لازم است ستاد تنظیم بازار بر روی ۵۴ قلم کالای اساسی مردم اشراف کامل داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه مشکلات عدیده ای در بخش تامین خوراک دام وجود دارد از وجود عدم شفافیت در این بخش گلایه و گفت : متاسفانه به عدم وجود شفافیت در بخش تامین نهاده های دامی موجب بروز مشکلات و نارضایتی پرورش دهندگان و از سوی افزایش نرخ تولید وفشار بر مصرف کننده هستیم .

    و در ادامه گفت : با راه اندازی واحدی بنام پلیس نهاده می توان مدیریت بازار را در دست گرفت: هر چند این افزایش افسار گریخته در بخش مرغ و تخم مرغ بیشتردر سطح ملی بوده اما با راه اندازی و فعال شدن این واحد نظارتی می توان نقش موثری در حوزه مدیریتی بازار ایفا کرد.

    فرماندار گرگان با اظهار اینکه مردم هر روز نگرانتر از روز گذشته در ارتباط با این بی نظمی در بحث افزایش قیمتها هستند گفت: هر چه نظارت ها بر بازار بیشتر باشد و تیم های نظارتی فعال تر شوند می توانند موثرتر و قوی تر عمل کنند این همان چیزی است که مردم نسبت به آن انتظار دارند و در این بین نقش اتحادیه ها می تواند در کنار بازرسان و واحدهای نظارتی موثر باشد.

    به دنبال مهار گرانی باشید تا گرانفروشی
    به دنبال مهار گرانی باشید تا گرانفروشی

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    می توان با یک کار جهادی و انقلابی همانگونه که در اوایل انقلاب جهت مقابله با گرانی توسط واحدهای نظارتی صورت می گرفت بر این افزایش گرانی و تورم لحظه ای فائق آمد و این راه باید با قدرت و همکاری تمام نهادی نظارتی صورت پذیرد. واینکه باید به دنبال مهار گرانی باشیم تا گرانفروشی چرا که اگر گرانی را مهار نمائیم قطعاً گرانفروشی به خودی خود مهار خواهد شد.

    اینکه پلیس نهاده فعال شود اما هیچگونه اتفاقی در جهت توقف این فیل افسار گسیخته گرانی که افسارش از دست فیل بان رها شده و غیر قابل کنترل است نیفتد صرفا نامی خواهد بود بر روی کاغذ و در نهایت صرف هزینه های بیهوده بیت المال برای برگزاری اینگونه جلسات که ثمری به حال مردم نداشته و بیشتر موجب افزایش فشارها بر گرده قشر ضعیف و متوسط جامعه است .

    به پیشنهاد بازار کسب کار اگر نمی توانید بر این افزایش ها فائق بیاید بجای ماهی دادن به دست مردم ماهیگیری را به آنها بیاموزید و اگر این را هم نمی توانید صندلی خود را به افرادی دهید که توانایی انجام آن را دارند و می توانند با ارائه راهکاری اساسی و انقلابی جلوی این بی نظمی را بگیرند.

    هر چند در آستانه سالروز آغاز هفته دفاع مقدس هستیم و باید به رشادتها و مقاومتهای که در زمان جنگ و با تمام مشکلاتی که در آن زمان بود اشاره کرد که چگونه در جهت مقابله با گرانفروشی واحدهای نظارتی در جهت مقابله با گرانی ورود پیدا می کردند و دوست و قوم خویش و پول برایشان جایی نداشت و مردم هم در کنار دولت با تمام وجود مشکلات در مقابل ۸ سال جنگ تحمیلی ایستادند و برتمام دنیا با رهبری امام خمینی ( ره ) پیروز شدند.

    اینکه این گرانی را به گردن آزاد شدن ارز دولتی و تبدیل آن به نیمایی و نبود نهاده های دامی بیاندازیم بیشتر به عدم مسئولیت پذیری شبیه است تا چیز دیگری و اینکه برای به ظاهر مقابله با گرانی با افرادی برخورد شود که صرفا برای حفظ بقا خود و سرمایه اشان اقدام به فروش اجناس خود به قیمت روز می کنند گرفته شود هر چند اینگونه افراد کالای خود را در زمان به ظاهر ارزانی گرفته اند اما آن کالا را برای حفظ سرمایه خود مجبورند به نرخ روز در اختیار مصرف کننده قرار دهند نه با نرخی که تهیه کرده اند که اگر این کار را نکنند قطعا نخواهند توانست ادامه دهند و مجبور به از دست دادن سرمایه و بسته شدن کسب شان خواهد شد و ایجاد معضلی دیگر بعد از تعطیلی این نوع واحدها اما در اینجا از افرادی غافل شویم که افسار این گرانی در دستشان هست و هر گونه که بخواهند می تازند و علاوه بر اینکه هیچگونه برخوردی بازدارنده علیه اشان صورت نمی گیرد با احترام نیز با آنها برخورد می شود.

    پس باید برای مهار این شترسرکش ساربان را درست انتخاب کرد و اگر که اینگونه نباشد قطعا تمام این نوع جلسات صرفا جز ایجاد هزینه و صرف وقت بیهوده چیزی دیگری عایدی برای مردم نخواهد داشت و اینکه بگوئیم مردم انتظار کنترل بر گرانی دارند نه گرانفروشی حرفی است درست چرا که این دو مقوله از هم جداست و مسئولین و دولتمردان در حال حاضر بیشتر باید به دنبال مهار گرانی باشند تا گران فروشی چرا که بعد از این اتفاق قطعاً گرانفروشی خودبخود مهار خواهد شد . ما هنوز همان ملت ۴۰ سال پیش هستیم و حاضر نیستیم در مقابل اینگونه تهدیدات کمر خم کنیم و این انقلاب را که با خون شهدای همچون شهیدان رجایی و باهنر به دست این نسل رسیده تقدیم دشمن کنیم.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *