معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر تامین داخلی چوب مورد نیاز صنایع سلولوزی و چوب و کاغذ استان تاکید کرد و گفت: تامین داخلی نیاز صنایع چوبی استان می‌تواند مانع از خروج ارز کشور شود.
×
×

زراعت بومی چوب مانع خروج ارز از کشور

  • کد نوشته: 8504
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۷
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر تامین داخلی چوب مورد نیاز صنایع سلولوزی و چوب و کاغذ استان تاکید کرد و گفت: تامین داخلی نیاز صنایع چوبی استان می‌تواند مانع از خروج ارز کشور شود.
    زراعت بومی چوب مانع خروج ارز از کشور
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر تامین داخلی چوب مورد نیاز صنایع سلولوزی و چوب و کاغذ استان تاکید کرد و گفت: تامین داخلی نیاز صنایع چوبی استان می‌تواند مانع از خروج ارز کشور شود.

    حسن خیریانپور در جلسه هماهنگی زمینه ایجاد پایانه چوب به منظور واردات چوب اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۶۲ هزار تن چوب به ارزش ۲۰ میلیون و ۷۷۱ هزار دلار برای تامین نیاز صنایع سلولوزی و چوب و کاغذ استان از کشورهای دیگر وارد شد. 

    وی به واردات ۳۱ هزار تن چوب به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۸۴ هزار دلار در پنج ماهه امسال اشاره کرد و افزود: با زراعت چوب در داخل استان می‌توان مانع خارج شدن این میزان ارز شد.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی گفت: برای صیانت از جنگل و حفظ تولید بالغ بر ۲۳۶ واحد سلولزی و چوب و کاغذ مازندران با حدود ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر ضرورت ایجاب می‌نماید با حفظ تمهیدات و ملاحظات قرنطینه ای برای کوتاه مدت با استفاده از ظرفیت بندر امیرآباد نسبت به واردات چوب با پوست هماهنگی و اقدام شود.

    خیریانپور ادامه داد: اما لازم است برای دراز مدت با توسعه زراعت چوب در استان برای برطرف شدن نیاز مواد اولیه این کارخانجات اقدامات گردد که در مازندران امسال حدود چهار هزار هکتار زراعت چوب برنامه‌ریزی شده است.

    وی گفت: حدود ۶۵ درصد کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه و ۴۰ درصد “ام دی اف” و ۳۰ درصد نئوپان کشور در مازندران تولید می گردد که با توجه به قانون برنامه ششم و اجرای طرح تنفس جنگل، این واحدها ضرورتاً باید چوب مورد نیاز خود را از محل واردات چوب و یا از محل زراعت چوب و یا چوب‌های باغی تأمین کنند.

    معاون اقتصادی استانداری مازندران ادامه داد: لازم است در این خصوص برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد که بندر امیرآباد به جهت موقعیت ویژه و ظرفیت های بندری و اتصال به ریل کشور  برای واردات چوب با پوست و ایجاد پایانه چوب مناسب می باشد.

    کاهش تولید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران طی سال های پس از قطع برداشت از چوب جنگلی سبب انباشت هزینه جاری و بدهی به شرکت های خدماتی به مبلغ افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال شده و این واحد بزرگ صنعتی تولیدی کاغذ را به آستانه ورشکستگی کشانده بود . این مشکل در نهایت سال گذشته با تزریق چهارهزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی سرمایه جدید از سوی دولت حل شد و شرکت از ورشکستگی و تجدید در ارزیابی سرمایه نجات یافت .

    کاهش تولید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران طی سال های پس از قطع برداشت از چوب جنگلی سبب انباشت هزینه جاری و بدهی به شرکت های خدماتی به مبلغ افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال شده و این واحد بزرگ صنعتی تولیدی کاغذ را به آستانه ورشکستگی کشانده بود .

    این مشکل در نهایت سال گذشته با تزریق چهارهزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی سرمایه جدید از سوی دولت حل شد و شرکت از ورشکستگی و تجدید در ارزیابی سرمایه نجات یافت .

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *