×
×

سرپرست بنیاد مسکن و شهرسازی خراسان شمالی
خانه دارشدن بیش از۱۰۰۰خانوار شهری

  • کد نوشته: 8544
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۷
  • ۰
  • با در اختیار قرار دادن زمین و مصالح ارزان می توان کمک بزرگی در جهت سرپناه دادن به اقشار ضعیف جامعه شد و اگر دولت با حذف بروکراسی های دست و پاگیر که دارای هزینه سربار و گزاف که میزان آن کمتر از هزینه های ساخت نیست شود می توان گامی بزرگ در جهت رفع مشکل ساخت وساز واحدهای ارزان قیمت و صد البته ایمن و مقاوم در برابر بلایایی طبیعی در اختیار متقاضیان کم درآمد و قشر ضعیف جامعه قرار دهد.
    خانه دارشدن بیش از۱۰۰۰خانوار شهری
  • تبلیغ هدفمند

     حسین جزمی سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: از سال ۹۲ بیش از ۱۰۰۰واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان با مشارکت مردمی و کمک بنیاد مسکن و شهرسازی ساخته و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

    جزمی نشان کرد: ۶۶ درصد واحدهاس مسکونی ساخته شده در دو دولت اخیر بوده که بالغ بر ۱۹۴۶ واحد مسکونی در قالب ۳۳ پروژه شهری احداث گردیده است و در حال حاضر ۷۱۵ واحد مسکونی در حال ساخت می باشد که ۵۴۲ واحد در سال ۹۸ اجرایی شده و ۱۷۳ واحد دیگر هم در سال جاری عملیاتی گردیده است.

    وی با اشاره به اینکه عمده ساخت این واحدهای مسکونی به صورت مشارکتی است خاطرنشان کرد و گفت : این واحدهای مسکونی در شهرهای بجنورد، تیتکانلو، چناران شهر، ایور، درق، زیارت و سنخواست در حال اجرا است.

    خانه دارشدن بیش از۱۰۰۰خانوار شهری
    خانه دارشدن بیش از۱۰۰۰خانوار شهری

    وی با بیان اینکه نگاه به اجرای پروژه ها، مشارکت مردم است،  اظهار داشت:برای اجرای این پروژه ها علاوه بر در اختیار قرار دادن زمین ارزان تسهیلات ارزان قیمت نیز از محل اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شده است .

    وی یادآور شد که در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بهره برداری رسیده است که جامعه هدف این واحدها قشر محروم جامعه که دارای درآمد کم هستند و فاقد هرگونه حمایت توسط نهادهای حمایتی هستند بهره مند شوند .

    وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ گفت در این سفر ساخت هزار واحد مسکونی در شهرهای استان مصوب گردید که ۶۰۰ واحد مختص بجنورد و ۴۰۰ واحد دیگر برای سایر شهرها بوده است .

    جزمی گفت فقط ۱۴۴ واحد آنهم در بجنورد به صورت نیم تمام باقی مانده است که در حال پیگیری های لازم جهت تکمیل آن هستیم و سایر شهرهای استان به طور ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان گردیده است.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    با در اختیار قرار دادن زمین و مصالح ارزان می توان کمک بزرگی در جهت سرپناه دادن به اقشار ضعیف جامعه شد و اگر دولت با حذف بروکراسی های دست و پاگیر که دارای هزینه سربار و گزاف که میزان آن کمتر از هزینه های ساخت نیست شود می توان گامی بزرگ در جهت رفع مشکل ساخت وساز واحدهای ارزان قیمت و صد البته ایمن و مقاوم در برابر بلایایی طبیعی در اختیار متقاضیان کم درآمد و قشر ضعیف جامعه قرار دهد.

    و اگر قوانین دست و پاگیر برای افراد محروم و قشر ضعیف جامعه حذف نشود قطعا این قشر از جامعه برای ادامه روند زندگی دچار مشکل و خسران خواهد شد . که جبرانش به مراتب سختتر از ساخت آن است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *