×
×

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی
مشترکان خانگی برق،طرح مخصوص درراه است

  • کد نوشته: 8573
  • ۱۳۹۹-۰۶-۳۱
  • ۰
  • مهندس مسعود کاظمی- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: تنها ۱۷ درصد مشترکان پرمصرف و ۵۳ درصد مشترکان خانگی خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف هستند. که این میانگین کشوری برای خوش مصرف ها ۵۶ درصد و پرمصرف ها ۲۹ درصد است.
    مشترکان خانگی برق،طرح مخصوص درراه است
  • تبلیغ هدفمند

    مهندس مسعود کاظمی- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: تنها ۱۷ درصد مشترکان پرمصرف و ۵۳ درصد مشترکان خانگی خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف هستند. که این میانگین کشوری برای خوش مصرف ها ۵۶ درصد و پرمصرف ها ۲۹ درصد است.

    وی با اشاره به طرح برق امید گفت: این طرح مختص مصارف خانگی بوده که الگوریتم های آن نیز بر اساس

    این طرح مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است.

    وی با بیان اینکه این تقسیم بندی بر اساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است افزود: تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح برق امید برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

    مشترکان خانگی برق، طرح مخصوص در راه است
    مشترکان خانگی برق،طرح مخصوص درراه است

    کاظمی میانگین مصرف برق مشترکان خانگی در گروه کم مصرف را ۸۰ کیلو وات ساعت در ماه های غیرگرم دانست و اظهار داشت: این شاخص در ماه گرم ۱۰۰ کیلووات است.

    معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: میانگین مصرف برق در گروه خوش مصرف در ماه های غیر گرم ۸۰ تا ۲۰۰ کیلوم وات و در ماه های گرم بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو وات است و این شاخص در گروه پر مصرف ۲۰۰ کیلو وات و ماه های گرم نیز ۳۰۰ کیلو وات است.

    کاظمی افزود: در عین حال برق امید  طرحی برای همه طبقه‌های مصرف برق است و با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

    وی ادامه داد:در طرح برق امید تا زمانی که مشترکان مصرف خود را در حد الگوهای تعیین شده حفظ کنند، مشمول تخفیف بهای برق خواهند شد.

    ۴۰ درصد مصرف برق استان در بخش خانگی است

    کاظمی در ادامه با بیان اینکه ۴۰ درصد برق استان توسط مشترکان خانگی مصرف می شود گفت: باید مصرف برق این گروه از مشترکان را مدیریت کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد نیروگاه های خورشیدی کوچک نیز تاکید کرد و افزود: نیروگاه های خورشیدی می توانند در ایام پیک بار کمک باشد.

    شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

    با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *