×
×

امام جمعه بجنورد:
انقلابی دوباره که مردم در دفاع مقدس آفریدند

  • کد نوشته: 8664
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۸
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مردم در دفاع مقدس انقلابی دوباره آفریدند و معنایی تازه از دینداری به جهان ارائه کردند.
    انقلابی دوباره که مردم در دفاع مقدس آفریدند
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مردم در دفاع مقدس انقلابی دوباره آفریدند و معنایی تازه از دینداری به جهان ارائه کردند.

    حجت الاسلام و المسلمین، ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: ۱۹ ماه بعد از پیروی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان اسلام برای خاموشی موتور انقلاب از هر حربه ای چون تهاجم های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ترور شخصیت های انقلابی سود جستند، ولی برخلاف آرزوهای شوم استکبار، انقلاب نهادهای حاکمیتی خود را بزودی مستحکم کرد.

    وی افزود: در واقع امام و سایر یاران او در جنگ تحمیلی ثابت کردند که مدیریت اسلامی بی نظیر در اداره کشور دارند.

    حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ اسلام است، تصریح کرد: در این دوره باورهای اصیل اسلامی بازخوانی شد و مردم ایران با دینداری، مقاومت و پایداری بی نظیر زبانزد دنیا شدند.

    انقلابی دوباره که مردم در دفاع مقدس آفریدند
    انقلابی دوباره که مردم در دفاع مقدس آفریدند

    وی با اشاره به اینکه مردم در دفاع مقدس محبوب ها را برای محبوب ترین ها دادند، خاطرنشان کرد: اگرچه برپایی نماز، حج و روزه در اسلام جزو اعمال افضل است ولی جهاد در راه خدا جزو افضل ترین اعمال است بگونه ای که خداوند در آیات متعدد قرآنی به گرد و غبار سم اسب مجاهدان اسلام قسم خورده است.

    نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حفظ یاد و خاطره سه هزار شهید خراسان شمالی افزود: حفظ گنجینه های دفاع مقدس و بازخوانی آن برای نسل نوین از وظایف همه مسوولان و مردم است زیرا که فرهنگ مقاومت و ایثار لازمه هر جامعه ای است.

    حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه معنویت پشتوانه سیاست است، اظهار داشت: برخلاف بسیاری از باورها، در اسلام سیاست با معنویت همراه و جدایی ناپذیر است بگونه ای این دین هم در سطح بین المللی و هم در تعاملات اجتماعی الگوی خاص خود را دارد.

    وی افزود: تاریخ ثابت کرده است که اگر سیاست با معنویت همراه نباشد، فاجعه می آفریند که نمونه بارز آن بازخورد فاجعه بار سیاست های برخی کشورهای ظالم جهان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *