×
×

مردم تخریب اراضی ملی را تحمل نمی کنند
پارک ملی گلستان متعلق به عده ای خاص نیست

  • کد نوشته: 8952
  • ۱۳۹۹-۰۶-۳۱
  • ۰
  • اراضی ملی متعلق به همه است وارث باد آورده برخی افراد منفعت طلب نیست که با راند بازی اقدام به تخریب آن با احداث بنا های تفریحی جهت خوش گذرانی و عیش نوش خود و افراد خانواده شان می کنند و وظیفه ذاتی مسئولین است که با برخورد جدی نسبت به ممانعت از هر نوع ساخت ساز های غیر قانونی نموده و اینکه این بنا متعلق به فلان شخص مملکتی یا سرمایه دار است نباید خللی در انجام وظیفه ایجاد کند .
    پارک ملی گلستان متعلق به عده ای خاص نیست
  • تبلیغ هدفمند

    هشدار به ویلاسازی در پارک ملی گلستان

    رییس کل دادگستری گلستان در دستور ویژه‌ به دادستان گالیکش خواستار بررسی ساخت شهرک ویلایی “افرا” و ساخت و سازهای مربوط به این شهرک در کنار پارک ملی گلستان شد.

    به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان اظهار داشت: ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره در یونسکو ثبت شده پذیرفتنی نیست و با متخلفان برخورد می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام محیط زیست استان بخشی از زمین‌های این شهرک ویلایی ۳۷ هزار مترمربعی در محدوده پارک ملی گلستان قرار دارد.

    وی اظهار کرد: دادستان گالیکش ماموریت دارد با همکاری محیط زیست، اداره منابع طبیعی، امور آب و بنیاد مسکن، مساحت این شهرک و میزانی که در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه قرار دارند را مشخص کند.

    رییس کل دادگستری گلستان گفت: همچنین دادستانی موظف است نحوه الحاق زمین‌های این شهرک به بافت روستای تنگراه و ساخت و سازهای این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.

    هاشمیان در ادامه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای استان هم اشاره کرد و از شهرداران خواست به جای جریمه متخلفان در کمیسیون ماده ۱۰۰، جلوی تخلف را بگیرند.

    پارک ملی گلستان متعلق به عده ای خاص نیست
    پارک ملی گلستان متعلق به عده ای خاص نیست

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    پارک ملی گلستان متعلق به عده ای خاص نیست

    اراضی ملی متعلق به همه است وارث باد آورده برخی افراد منفعت طلب نیست که با راند بازی اقدام به تخریب آن با احداث بنا های تفریحی جهت خوش گذرانی و عیش نوش خود و افراد خانواده شان می کنند و وظیفه ذاتی مسئولین است که با برخورد جدی نسبت به ممانعت از هر نوع ساخت ساز های غیر قانونی نموده و اینکه این بنا متعلق به فلان شخص مملکتی یا سرمایه دار است نباید خللی در انجام وظیفه ایجاد کند .

    و اگر مدیریت و حراست از منابع و اراضی ملی در جهت ایجاد اشتغال و ارز آوری به مردم منطقه با شرط حفظ و حراست از اراضی واگذار گردد قطعا جلو هر نوع ساخت وساز و تخریب اراضی توسط اهالی منطقه جهت حفظ آن گرفته خواهد شد.

    پاییز در راه است و بهترین جلوه‌گاه آن پارک‌ها و جنگل‌ها است. دوست داری بر روی برگ‌های تازه‌ ریخته شده قدم بگذاری و صدای خش‌خش دلچسب‌شان را زیر پاهایت بشنوی. دوست داری تا چشم کار می‌کند درخت باشد و چمنزار و جنگل؛ و در دور‌دست‌ها غروب خورشید در افقی قرمز رنگ.

    منظره‌های پاییزی تا ابد در حافظه‌ی انسان حک می‌شوند و برای ثبت آن‌ها کجا بهتر از جنگل‌ها؟ یکی از بهترین جنگل‌هایی که می‌توانید روز‌های تابستانی منتهی به پاییز را در آن بگذرانید، پارک ملی گلستان است. یک جنگل بزرگ و بی سر‌و‌ته که تا دلتان بخواهد درخت و جاندار و منظره دارد.

    در این پارک ملی، طعم یک هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت را خواهید چشید و خاطرات پاییزی زیبایی را ثبت خواهید کرد.

    پارک ملی گلستان در شرق استان گلستان ایران قرار دارد و به گونه ای در غرب استان خراسان شمالی واقع می باشد. این جنگل که بعنوان یک منطقه حفاظت شده می باشد وجز قدیمی ترین پارک های ملی کشور است.

    جنگل گلستان یکی ازبکرترین و بهترین و زیباترین مناطق کشور است که در شرق استان گلستان و غرب خراسان شمالی واقع می باشد که دارای تنوع زیستی گیاهی و جانوری بسیار زیادی است. این منطقه از جمله ارزشمند ترین مناطق ایران و دنیا محسوب می شود.

    که در صورت واگذاری این گنجینه طبیعی به اهالی منطقه با شرط حفظ و حراست و ایجاد امنیت برای پوشش گیاهی و جانوری این اراضی قطعا شاهد تصاحب آن توسط عده ای منفعت طلب که جزتخریب این اماکن کاری دیگر ندارند خواهند شد.

    پارک ملی گلستان که سال ۸۰ سیل مخربی را شاهد بود که منجر به تخریب و از بین رفتن بخش عمده از پوشش گیاهی و جانوری و از دست دادن بسیاری از شهروند و تخریب زیر ساختهای جاده ای و روستایی شد که عاملش را بیشتر می توان در فرسوده بودن آب بندان های خاکی موجود در خراسان شمالی که جهت مانع از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت احداث شده بود دانست .

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *