×
×

سه بردار و خاطرات بجا مانده از روزهای دفاع
روزگاران تلخ وشیرین۳برادر رزمنده گنبدی

  • کد نوشته: 9042
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۱
  • ۰
  • دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های دفاع ملت ایران است که بازگویی اتفاقات تلخ و شیرین آن دوران مانند خاطرات سه برادر گنبدی می‌تواند ترسیم کننده بخش کوچکی از ایثار و جانفشانی ملت ایران باشد.
    روزگاران تلخ وشیرین۳برادر رزمنده گنبدی
  • تبلیغ هدفمند

    دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های دفاع ملت ایران است که بازگویی اتفاقات تلخ و شیرین آن دوران مانند خاطرات سه برادر گنبدی می‌تواند ترسیم کننده بخش کوچکی از ایثار و جانفشانی ملت ایران باشد.

    عبدالحسین، عباسعلی و محمود دوستی سه برادر از جمع هشت برادر یک خانواده گنبدی که از اولین روزهای آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به مقابله با دشمن شتافته بودند در گفت و گو با ایرنا به بیان برخی از خاطرات تلخ و شیرین آن روزهای خون و حماسه پرداختند.

    عبدالحسین که سال ۶۱ با ۱۷ سال سن به عنوان نیروی بسیجی و بعد از آن به عنوان نیروی افتخاری سپاه در خط مقدم میدان رزم حضور داشت گفت: من هم مانند دیگر جوانان آن دوران با مشاهده حمله عراق به ایران وارد میدان جهاد شده و در ابتدا با گذران دوره آموزشی به پایگاه شیخ عثمان کردستان و سپس به یکی از روستاهای مریوان اعزام شدم.

    روزگاران تلخ و شیرین سه برادر رزمنده گنبدی
    روزگاران تلخ و شیرین سه برادر رزمنده گنبدی

    وی در بیان خاطرات خود گفت: به عنوان پاسدار افتخاری در تیپ ویژه قدس سنندج فعالیت داشتم که بعد از مدتی به همراه چند نفر از رزمندگان در روز عید قربان برای چند ساعت استراحت به نزدیکی باغ انگور در یکی از روستاهای اطراف رفتیم که متوجه کمین دشمن در این باغ شدیم که متاسفانه ۶ نفر از همرزمانم در این عملیات به شهادت رسیدند اما اجازه ندادیم هیچ یک از بعثی‌ها جان سالم بدر ببرد.

    وی با یادآوری یکی دیگر از خاطرات تلخ خود از دوران دفاع مقدس افزود: با چند دستگاه خودرو تویوتا در حال گشت زنی در منطقه بودیم که فرمانده و چند نفر از رزمندگان در کمین عراقی‌ها گرفتار شدند و شاهد اسارت و شهادت آنان توسط نیروهای بعثی بودیم.

    عبدالحسین افزود: شادترین خاطرات دوران دفاع مقدس من مربوط به زمان مرخصی‌های چند روزه و حضور در جمع خانواده و فعالیت در زمین‌های کشاورزی بود.

    عباسعلی دوستی رزمنده دیگر این خانواده هم گفت: با شنیدن موج حضور پیر و جوان در میدان نبرد برای باز پس‌گیری خاک ایران اسلامی از دست دشمنان، بعد از پایان مقطع دوم راهنمایی به مدت ۳۲ ماه در گردان مرزی مریوان کردستان خدمت کردم و در عملیات کربلای پنج آزادی شهر پنجوین کردستان شرکت داشتم.

    وی که حوزه فعالیتش مین‌گذاری و خنثی‌سازی آن بود در بیان خاطرات خود گفت: یک شب موقع اذان مغرب که با دیگر همرزمانم داخل سنگر بودیم گلوله توپ دشمن به سنگر اصابت کرد و یکی از دوستانم به شهادت رسید و در عملیات دیگری که در حال مین‌گذاری پایگاه ایرانی برای جلوگیری از نفوذ دشمن بودیم پای یکی از رزمندگان بر روی مین رفت و از زانو قطع شد که این اتفاقات جزو خاطرات تلخ من از آن دوران است.

    محمود دوستی برادر دیگر این خانواده هم که سال ۶۵ با ۱۶ سال سن به عنوان بسیجی در ارتفاعات مریوان اعزام شد به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین خاطرات حضور کوتاه پنج ماهه‌اش در جبهه مربوط به درگیری با نیروهای کومله‌ و دمکرات عراقی همراه با مشاهده شهادت همرزمان بود.

    ۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند.

    تقدیم بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید از جمله ۳۶ بانوی شهید، حدود ۱۲ هزار جانباز و هزار و ۱۷۹ آزاده، کارنامه پرافتخار مردم گلستان در جنگ تحمیلی است.

    شهرستان گنبدکاووس با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۵۱۶ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده ‌است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *