×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه
تداوم کاهش نرخ بیکاری بااستفاده ازهمه ظرفیت‌ها

  • کد نوشته: 9052
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۱
  • ۰
  • هدایت حاتمی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای تداوم کاهش نرخ بیکاری شد.
    تداوم کاهش نرخ بیکاری بااستفاده ازهمه ظرفیت‌ها
  • تبلیغ هدفمند

    هدایت حاتمی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای تداوم کاهش نرخ بیکاری شد.

    هدایت حاتمی شامگاه دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روندی که طی دو سه سال اخیر در خصوص کاهش نرخ بیکاری آغاز شده باید با جدیت ادامه یافته و همه مدیران نیز نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

    وی ادامه داد: تجربه این دو سه ساله نشان داد که می توانیم با همدلی و احساس مسوولیت وافر به نبرد با مشکل بیکاری پرداخته و نه تنها جلوی افزایش آن را بگیریم بلکه روند کاهشی را نیز آغاز کنیم.

    حاتمی تصریح کرد: تلاش های شبانه روزی مدیران دستگاه های اجرایی و همراهی و کمک بانک ها باعث شد تا در آمارهای منتشره کرمانشاه وضعیت مناسبی در میان دیگر استان ها داشته باشد.

    تداوم کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه استفاده از همه ظرفیت‌ها
    تداوم کاهش نرخ بیکاری بااستفاده ازهمه ظرفیت‌ها

    معاون استاندار کرمانشاه همچنین از ظرفیت بالای بخش صنعت نیز سخن گفت و افزود: رونق و توسعه این بخش می تواند ما را بیش از پیش به هدفمان نزدیک و علاوه بر آن باعث رونق اقتصادی استان نیز بشود.

    وی همچنین با اشاره به گزارش ارایه شده در خصوص تبصره ماده ۱۸ بخش صنعت، ابراز امیدواری کرد با تلاش مدیران این بخش در نیمه دوم سال جزو ۶ استان اول کشور قرار بگیریم.

    حاتمی در پایان بر حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا در استان نیز تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم این بیماری باعث زیان بخش تولید شود و دولت نیز اماده حمایت از افراد اسیب دیده است. 
    طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.

    بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *