×
×

استاندار یزد:
بازاریابی خارجی تولیدات برای توسعه استان حیاتی است

  • کد نوشته: 9140
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۲
  • ۰
  • استاندار یزد حمایت همه جانبه از صادرکنندگان در شرایط کنونی را رویکرد دولت با همراهی بخش‌های مختلف دانست و گفت: در این زمینه بازاریابی خارجی برای تولیدات استان اهمیت بسیاری دارد و تداوم توسعه را تضمین می‌کند.
    بازاریابی خارجی تولیدات برای توسعه استان حیاتی است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار یزد حمایت همه جانبه از صادرکنندگان در شرایط کنونی را رویکرد دولت با همراهی بخش‌های مختلف دانست و گفت: در این زمینه بازاریابی خارجی برای تولیدات استان اهمیت بسیاری دارد و تداوم توسعه را تضمین می‌کند.

    به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی سه‌شنبه شب در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی صادرات استان افزود: حمایت  از صادارات در ۲ حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در استان پیگیری می‌شود و به دنبال رفع کاستی‌های این حوزه هستیم.

    وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه مناسب برای صادرات محور اقدام دولت است ادامه داد: ایجاد شرکت‌های حمل و نقل ریلی بومی و بین المللی جاده‌ای برای حمل محصولات خاص جزو نیازها و مواردی است که نیازمند اقدامات موثر است .

    استاندار یزد با تبیین ظرفیت‌های خوب استان در عرصه صادرات یادآور شد: گمرک، بندر خشک و پایانه صادراتی کاشی و سرامیک از زیرساخت های خوب استان در حوزه سخت افزاری است و برای تقویت و گسترش آن  اقدام می‌شود.

    طالبی بیان کرد: در حوزه مشکلات نرم‌افزاری نیز  ایجاد شرکت یا ساختاری حقوقی برای بازاریابی مشترک محصولات استان در خارج از کشور دنبال می شود که تحقق ان نقش مهمی در دستیابی به اهداف دولت در حوزه صادرات و توسعه استان و کمک به فعالان این بخش دارد.

    وی با یکی از مشکلات حوزه صادرات استان را مربوط به ضوابط بازگشت ارز دانست و اظهار کرد: در سطح ملی و از طریق مکاتبه و مذاکره با رییس جمهوری، معاون اول و وزارت خانه‌های ذیربط، پیگیری های لازم برای حل این مشکل صادرکنندگان دنبال می شود.

    طالبی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال به واسطه مشکلات ناشی از بیماری کرونا افزایش چندانی در حوزه صادرات نداشتیم، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم افزایش صادرات استان در ۶ ماهه دوم سال محقق شود.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ۲۳ مردادماه امسال با بیان اینکه ۱۰ کشور، مقصد کالاهای صادراتی استان هستند گفته بود: این کشورها به ترتیب عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان، ترکیه و هلند هستند.

    انواع کاشی و سرامیک، محصولات فولادی، هیدرو کربن، انواع سیم و کابل، انواع لوله و پروفیل، انواع نایلون و کیسه فریزر، پسته و مغز پسته، ظروف شیشه ای، اکسید مولیبدن و فرومولیبدن، شیشه ساختمانی و روفرشی عمده کالاهای صادراتی از استان است. 

    همچنین  کالاهای عمده وارداتی استان شامل ماشین آلات واحد های تولیدی ، اجزا و قطعات ، برق و الکترونیک ، مواد شیمیایی و سلولزی و پلیمری است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *