×
×

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل
استفاده۷۰درصدی مردم اردبیل از ماسک

  • کد نوشته: 9242
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۳
  • ۰
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: برغم اطلاع‌رسانی مستمر و ایجاد حساسیت توسط رسانه‌ها در خصوص راه‌های مقابله با بیماری کرونا، تنها ۷۰ درصد از مردم این استان از ماسک استفاده می‌کنند.
    استفاده۷۰درصدی مردم اردبیل از ماسک
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: برغم اطلاع‌رسانی مستمر و ایجاد حساسیت توسط رسانه‌ها در خصوص راه‌های مقابله با بیماری کرونا، تنها ۷۰ درصد از مردم این استان از ماسک استفاده می‌کنند.

    دکتر شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، این میزان استفاده از ماسک توسط اهالی استان را غیرقابل قبول خواند و افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا بویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بیشتری به رعایت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک بپردازند.

    وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا نسبت به افراد ترخیص شده در استان طی روزهای اخیر بیان کرد: این گردش تعداد به نسبت شدید، نشان دهنده اوج دوباره شیوع کرونا در استان است.

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به بستری شدن تعداد ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد، ۲۱ نفر در اردبیل، پنج نفر در پارس‌آباد، ۶ نفر در مشگین‌شهر، یک نفر در گرمی و ۲ نفر در خلخال بستری شده‌اند.

    وی از ترخیص ۳۲ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که تعداد افراد بستری از افراد ترخیص شده پیشی گرفته است.

    استفاده۷۰درصدی مردم اردبیل از ماسک
    استفاده۷۰درصدی مردم اردبیل از ماسک

    دکتر حبیب‌زاده با اشاره به جان‌باختن چهار نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی استان طی شبانه‌روز گذشته گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۲۸ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

    وی همچنین افزود: درحال حاضر تعداد ۲۴۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز گذشته نیز اعلام کرد که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

    وی تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

    به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون استان اردبیل در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

    در هفت ماه گذشته، از مجموع هفت هزار و ۵۲۸ نفر بیمار کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل، ۶ هزار و ۵۷۳ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌ و در این مدت ۶۲۸ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

    آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل که در ۲ ماه اخیر روند ثابت میانگین ابتلای حدود ۳۰ نفر و فوت سه نفر را طی کرده، در چند روز اخیر دوباره اوج گرفته است.

    بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

    آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی یک ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *