معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ، برای سومین بار از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی شهرستان بیرجند بازدید کرد.
×
×

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی
حل مشکلات روستاهای سیل‌زده بیرجند به کجا رسید؟

  • کد نوشته: 9579
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ، برای سومین بار از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی شهرستان بیرجند بازدید کرد.
    حل مشکلات روستاهای سیل‌زده بیرجند به کجا رسید؟
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ، برای سومین بار از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی شهرستان بیرجند بازدید کرد.

    حل مشکلات روستاهای سیل‌زده بیرجند به کجا رسید؟
    حل مشکلات روستاهای سیل‌زده بیرجند به کجا رسید؟

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی، برای سومین بار از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی شهرستان بیرجند بازدید کرده و روند بازسازی زیرساخت‌های خسارت‌دیده را رصد کرده، مورد بررسی قرار داد.

    حضور دوباره معاون استاندار در روستاهای سیل‌زده

    سیدکمال‌الدین میرجعفریان در دیدار با آسیب‌دیدگان ناشی از سیل در روستاهای سیل‌زده کوچ، اسماعیل‌آباد و حسن‌آباد گفت: کلیه اقدامات لازم از جمله بازگشایی راه‌ها و محورهای مواصلاتی، اتصال شریان‌های حیاتی آب، برق، گاز و تلفن و همچنین عملیات امداد و نجات در همان روزهای ابتدایی جاری شدن سیلاب‌ها در دوم و چهارم شهریورماه سال جاری توسط دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران انجام شده است.

    وی اذعان داشت: در حال حاضر به‌جز مباحث زیر بخش کشاورزی که توسط حوزه جهاد کشاورزی اولویت‌بندی شده و در حال انجام است، سایر موارد مرتبط با سیلاب به سرانجام رسیده است.

    اجازه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها داده نشود

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: لازم است مردم به مباحث پیشگیری از سیلاب توجه کرده و همه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها نیز با جدیت ساخت‌وسازهای روستایی را رصد نمایند تا هیچ‌گونه تجاوزی به حریم و بستر رودخانه‌ها صورت نگیرد.

    خانه‌های روستایی غرامت و تسهیلات گرفتند

    میرجعفریان با تأکید بر اینکه جذب اعتبارات جبران خسارات سیلاب با جدیت پیگیری شده، تصریح کرد: با پیگیری استاندار در جریان بیمه نمودن ۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی سطح استان، غرامت‌های مربوط به این بیمه، علاوه بر تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مالکین واحد‌های مسکونی خسارت‌دیده اعطا می‌شود.

    وی یادآور شد: امسال و برای اولین بار در تاریخ خراسان‌جنوبی، شرکت‌های بیمه‌ای نیز خسارات واحد‌های مسکونی رو جبران خواهند کرد.

    گفتنی است بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که تیرماه امسال بین استانداری و بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران منعقد شد و طی آن تمامی واحدهای مسکونی روستایی استان  به تعداد ۸۶ هزار و ۶۰۰ واحد از بیمه رایگان حوادث برخوردار شدند، مستحدثات و لوازم موجود در کلیه واحدهایی که در این سیل خسارت دیده‌اند، تا سقف ۳۰ میلیون تومان از بیمه حوادث بهره‌مند می‌شوند.

    پیش از این، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی در دوازدهم شهریورماه ۹۹، وعده رفع هفت روزه مشکلات سیل‌زدگان را داده بود که علی‌رغم گذشت ۲۰ روز از این تاریخ به اذعان خود وی خسارات بخش کشاورزی این سیل هنوز جبران نشده است

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *