×
×

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی
اجرا۱۱طرح راهبردی صنعتی درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 9623
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۷
  • ۰
  • رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۱۱ طرح مهم و راهبردی صنعتی در استان در حال اجرا است که بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال بر روی آنها سرمایه‌گذاری شده است.
    اجرا۱۱طرح راهبردی صنعتی درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رضا فیروزه – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: درحال حاضر بیش از ۲۷هزارمیلیاردریال سرمایه گذاری برای ۱۱ طرح در استان انجام شده است که با بهره برداری از این طرح ها می توان برای ۱۸۸۳ نفر اشتغال ایجاد نمود در حال حاضر این طرح ها از پیشرفت ۵تا۹۲ درصدی برخوردار است.

    رضا فیروزه در این ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ درصد طرح کیمیاداران نوین شمال با حجم سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد ریال که در سال ۸۶ مجوز فعالیت خود را دریافت نموده پیشرفت فیزیکی داشته است.

    وی در باره طرح کیمیاداران نوین شمال گفت: این طرح در قالب دو پروژه طرح تولید سولفات آمونیوم ( کود شیمیایی ) با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجرا و طرح تولید اسید سولفوریک ( ماده اولیه بسیاری از مواد شیمیایی و شوینده ) که با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در مرحله تولید آزمایشی بوده است

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طرح عملیات حرارتی و تراشکاری و ماشین کاری سنگین و ریخته گری پیوسته (ccm) نیز در دهه فجر افتتاح می شود.  

    وی گفت: طرح سنگبری مدرن با مشارکت خارجی در دست اجرا است، زیرساخت های آن در حال پیگیری و هشت میلیون یورو ماشین آلات آن از ایتالیا در حال وارد شدن است و سرمایه گذاری این طرح، ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان شده است.  

    فیروزه اظهار داشت: طرح ماشین کاری و تراشکاری و تولید انواع پروفیل های فولادی از جمله میلگرد در فولاد کیمیای صبا در حال اجرا است که ۸۶۵ میلیارد ریال در آن سرمایه گذاری می شود.

    وی درباره تولید شمش منیزیم از دولومیت نیز گفت: این محصول در ساخت صنایع هوافضا و دفاعی و نیز فولاد آلیاژی کاربرد دارد و با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست اجرا است.  

    اجرا۱۱طرح راهبردی صنعتی درخراسان شمالی
    اجرا۱۱طرح راهبردی صنعتی درخراسان شمالی

    وی گفت: طرح توسعه آلومینای جاجرم،  از ۲۴۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن، ۳۰ درصد رشد دارد،  این طرح هم امسال مجوز دریافت کرده و از مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان است.

    فیروزه، طرح تراشکاری و ماشین کاری سنگین و تولید انواع قطعات فورجی در آذین فورج را از دیگر طرح های مهم صنعتی استان عنوان کرد و گفت: این طرح هم ۶۹ درصد رشد دارد.  

    وی خاطرنشان کرد: طرح تولید ماده فروکروم در اسفراین که محصول آن در ساخت فولاد آلیاژی کاربرد دارد،  در حال سفارش کوره ها و سایر تجهیزات از داخل کشور است و تولید ماده اولیه دارویی والزارتان، کیو اسید، آمومینفل، استامینوفن و سایر داروها در مانه و سملقان هم امسال مجوز گرفته و در دست پیگیری است.  

    طرح های اقتصاد مقاومتی 

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت استان گفت: در سال ۹۸، طرح تولید پودر معدنی میکرونیزه باریت با سرمایه ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰ نفر در لیست پروژه اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.  

    فیروزه افزود: همچنین تکمیل زنجیره فولاد اسفراین با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی و تولید کاغذ از سنگ فاروج با ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۱۲ نفر از دیگر طرح های صنعتی است که پارسال در لیست طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

    وی اظهار داشت: در مجموع سرمایه این طرح ها، ۱۲ هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال و اشتغال آن هزار و ۶۶۲ نفر است.  

    وی خاطرنشان کرد: امسال هم طرح تولید شمش منیزیم از دولومیت با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه و ۱۵۰ نفر اشتغال،  تولید ماده اولیه داروی والزارتان با هشت هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۵۱۰ نفر اشتغال برای اقتصادی مقاومتی پیشنهاد شده است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در مجموع برای این طرح ها ۱۰ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود و میزان اشتغال آنها ۶۶۰ نفر است.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *