×
×

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی
زمین عامل جدایی خراسان شمالی از شبکه ریلی کشور

  • کد نوشته: 9662
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • ۰
  • جواد زارعی- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: براساس پیگیریهای صورت گرفته در حال حاضر منتظر موافقت اهالی سه روستای خراسان شمالی جهت اجرای نخستین خط ریلی استان هستیم که متاسفانه تا کنون این پیگیری ها نتیجه بخش نبوده است.
    زمین عامل جدایی خراسان شمالی از شبکه ریلی کشور
  • تبلیغ هدفمند

    جواد زارعی- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: براساس پیگیریهای صورت گرفته در حال حاضر منتظر موافقت اهالی سه روستای خراسان شمالی جهت اجرای نخستین خط ریلی استان هستیم که متاسفانه تا کنون این پیگیری ها نتیجه بخش نبوده است.

    جواد زارعی اظهار داشت: بلاتکلیفی که در بخش روستاهای کمایستان،زورآباد و زیرآباد از بخش توابع شهرستان جوین در خراسان رضوی به لحاظ مخالفت اهالی این ۳روستا موجب کندی در بخش آزاد سازی زمین شده است. که وسعت این زمین ها ۴۰ هکتار بوده که اهالی روستا اجازه عبور خط راه آهن را از زمین های خود نداده و مانع انجام نقشه برداری توسط مهندسین نقشه بردار می شوند.

    وی خاطر نشان کرد در صورت تملک زمین های این ۳ روستا پیمانکار آماده است اما با توجه به پیگیریها و مکاتبات انجام شده تا بدین لحظه نتیجه ای حاصل نشده است.

    وی افزود: در سفر هیات دولت به استان اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه ریلی جوین – اسفراین مصوب شد تا این پروژه تا سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.

    زمین عامل جدایی خراسان شمالی از شبکه ریلی کشور
    زمین عامل جدایی خراسان شمالی از شبکه ریلی کشور

    زارعی در ادامه افزود:در حاضر ۹۸ درصد قطعه اول است به طول ۲۷ کیلومتر حدفاصل جوین-اسفراین تکمیل شده و در مرحله اجرای گارد و دیوار حفاظتی در کیلومتر ۱۵ تا ۱۶ هستیم.

     قطعه اول راه آهن جوین- اسفراین به طول ۲۷ کیلومتر، ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرسازی این قطعه تمام شده و در مرحله اجرای گالری و دیوار ضامن در کیلومتر  ۱۵ تا ۱۶ است.و در این بین قطعه دوم این پروژه با پیشرفت ۳۸ درصدی به طول ۳۱ کیلومتر می باشد که ۱۰ کیلومتر انتهای آن بامشکل آزاد سازی زمین مواجه است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون فقط ۷۴ میلیارد ریال اعتبار از ۱۵۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تملک دارائی های سال ۹۸ و ۹۹ پرداخت شده که آن هم متاسفانه در قالب اوراق و با سر رسید ۱۴۰۱ می باشد.

    زارعی افزود اجرای این پروژه مرتبط با مصوبه سفر هیات دولت بوده و تا بدین لحظه ۷۰میلیاردریال آن تخصیص یافته است.

    در صورت بهره برداری پروژه راه آهن جوین – اسفراین خراسان شمالی از طریق اسفراین به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

    مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: اجرای این طرح ریلی، مصوبه سفر رییس جمهوری به استان است و تا کنون ۷۰ میلیارد ریال برای آن تخصیص پیدا کرده است.

    شهرستان اسفراین با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰هزار نفر در جنوب مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *