مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز178 بنای مسکونی و تجاری غیرمجاز در سنندج تخریب شد.
×
×

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج
تخریب ۱۷۸ بنای غیرمجاز مسکونی و تجاری در سنندج

  • کد نوشته: 9666
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • ۰
  • مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز178 بنای مسکونی و تجاری غیرمجاز در سنندج تخریب شد.
    تخریب ۱۷۸ بنای غیرمجاز مسکونی و تجاری در سنندج
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز۱۷۸ بنای مسکونی و تجاری غیرمجاز در سنندج تخریب شد.

    تخریب 178 بنای غیرمجاز مسکونی و تجاری در سنندج
    تخریب ۱۷۸ بنای غیرمجاز مسکونی و تجاری در سنندج

    عبدالله صالحی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری، نظارت بر ساخت ‌و سازها در سطح شهر و جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز است و در همین راستا بدون هیچگونه اغماضی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: براساس قوانین شهرداریها موظف هستند بناهای مسکونی و تجاری را که بدون پروانه و به صورت غیرمجاز ساخته می شوند شناسایی و برخورد نمایند.

    مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج بیان کرد: پس از شناسایی این بناها، نسبت به تعطیلی و پلمپ و تشکیل پرونده و ارجاع آنها به کمیسیون ماده صد اقدام می‌شود و بعد از صدور رای توسط کمیسیون، حکم اصلی اجرا خواهد شد.

    صالحی اظهار داشت: بروز خطرات مالی و جانی، فقدان استحکام بنای ساخته شده، تخطی از قوانین و مقررات شهرسازی، آشفتگی سیمای بصری شهری از مهم‌ترین مشکلاتی است که ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد خواهد کرد.

    وی از تخریب ۱۷۸ بنای مسکونی و تجاری غیر مجاز در ۶ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: پس از رای صادره با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی بناهای غیر مجاز تخریب شد.

    مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: ۴۴۴ مورد جلوگیری از  ساخت، ۴۹ مورد برداشت مصالح، ۱۳۳ مورد پلمپ و ۱۹ مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال است.

    صالحی تصریح کرد: رفع تصرف دو هکتار زمین های اراضی ملی و مسکن در حاجی آباد و شهرک ۵ آذر که به صورت باغ خصوصی تصرف شده بود و همچنین همکاری با گشت مشترک در اراضی ملی و کشاورزی در خصوص شناسایی و ارجاع پرونده آنها به مواضع ذیربط از دیگر اقدامات این شهرداری در ۶ ماهه نخست سال‌جاری بود.

    وی گفت: تخریب چهار مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی در اسلام آباد ( تقتقان )، تخریب ۲۳ مورد فونداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا در زمین های کشاورزی و نصب ۶ عدد نیوجرسی جهت جلوگیری از تصرف زمین های اراضی ملی و مسکن نیز  هم از دیگر اقدامات امسال بوده است.

    مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: به هیچ عنوان به افراد سودجو و دلال اعتماد نکنید و نسبت به تهیه مجوز لازم برای بناهای ساختمانی خود اقدام کنید.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *