بر اثر وقوع زلزله 5.2 ریشتری در شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان که با 9 پس لرزه تا این لحظه همراه بود، 200 منزل مسکونی خسارت دید و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.
×
×

استاندار گلستان
آسیب زلزله ۵٫۲ ریشتری مراوه‌تپه به ۲۰۰ منزل مسکونی در گلستان

  • کد نوشته: 9682
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • ۰
  • بر اثر وقوع زلزله 5.2 ریشتری در شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان که با 9 پس لرزه تا این لحظه همراه بود، 200 منزل مسکونی خسارت دید و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.
    آسیب زلزله ۵٫۲ ریشتری مراوه‌تپه به ۲۰۰ منزل مسکونی در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    بر اثر وقوع زلزله ۵٫۲ ریشتری در شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان که با ۹ پس لرزه تا این لحظه همراه بود، ۲۰۰ منزل مسکونی خسارت دید و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

    آسیب زلزله 5.2 ریشتری مراوه‌تپه به 200 منزل مسکونی در گلستان
    آسیب زلزله ۵٫۲ ریشتری مراوه‌تپه به ۲۰۰ منزل مسکونی در گلستان

    زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان را لرزاند.

    این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۸.۰۹۴ و طول جغرافیایی ۵۵.۹۷۹ و در عمق ۱۰ متری از سطح زمین به وقوع پیوست.

    پس از این زلزله، تاکنون ۹ پس‌لرزه نیز به وقوع پیوست که بزرگترین آن ۳٫۳ ریشتر در ساعت ۱۰ و پنج دقیقه و ۱۴ ثانیه و آخرین آن ۲٫۸ ریشتر در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه و ۲۵ ثانیه بوده است.

    استاندار گلستان در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص خسارات وارد شده به منازل مسکونی بر اثر این زلزله، اظهار کرد: تاکنون بر اساس گزارش‌های دریافتی ۸۰ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفت.

    هادی حق‌شناس تاکید کرد: در ۲۰ روستا ۲۰۰ خانه خشتی و گلی به منازل مسکونی خسارت وارد شده که سقف ۱۰۰ منزل روستایی تخریب و دیوارهای ۱۰۰ منزل روستایی ترک گرفته است.

    وی در پاسخ به سوال درباره جبران خسارت‌های زلزله رامیان که هفته‌های پیش با شدت ۵٫۱ ریشتر به وقوع پیوست، گفت: جبران خسارت‌های زلزله رامیان در حال انجام است و در روستای «قورچای» عملیات عمرانی منازل آغاز شده و چند خانه به سقف رسیده و پیگیری‌های در حال انجام است.

    گفتنی است، تیم‌های امداد و نجات هلال احمر به منطقه اعزام شدند و تیم‌های واکنش سریع و بالگرد هلال احمر نیز پس از وقوع زلزله در آشیانه مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت نیاز بلافاصله به منطقه اعزام شوند.

    لازم به ذکر است در ساعات اولیه وقوع زلزله برق منطقه قطع شد که تلاش‌های برای رفع مشکل و خطر در حال انجام است.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *