×
×

مدیر اداره مخابرات لارستان
اتصال۱۰۵نقطه درلارستان،خنج وگراش اینترنت نسل چهارم

  • کد نوشته: 9755
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۷
  • ۰
  • غلامرضا فروزش-مدیر اداره مخابرات لارستان گفت: ۱۳۰ نقطه در شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش دارای سایت موبایل همراه اول هستند که از این تعداد ۱۰۵ مورد زیر پوشش شبکه اینترنت پُر سرعت (نسل چهارم) هستند.
    اتصال۱۰۵نقطه درلارستان،خنج وگراش اینترنت نسل چهارم
  • تبلیغ هدفمند

    غلامرضا فروزش-مدیر اداره مخابرات لارستان گفت: ۱۳۰ نقطه در شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش دارای سایت موبایل همراه اول هستند که از این تعداد ۱۰۵ مورد زیر پوشش شبکه اینترنت پُر سرعت (نسل چهارم) هستند.

    غلامرضا فروزش، اظهار داشت: ۲۵ سایت نیز دارای نسل‌های دوم و سوم هستند که به زودی و تاپایان دولت دوازدهم به نسل چهارم ارتقا پیدا خواهند کرد.

    وی، با اشاره به ضعف اینترنت در برخی مناطق به ویژه در روستاها و مدارس شهرستان لارستان برای دسترسی به شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) بیان داشت: ۶۸ نقطه که دارای خطوط تلفن ثابت خانگی و ADSL هستند، مشکلی در زمینه محدودیت و پایین بودن سرعت اینترت ندارند و رضایتمندی مردم در این گونه مناطق بالا است.

    فروزش اضافه کرد: البته با توجه به اساسنامه شرکت مخابرات ایران، از سال ۸۷ که این شرکت خصوصی شد، هزینه‌های مربوط به حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها از جمله اینترنت بر عهده دولت گذاشته شد.

    اتصال۱۰۵نقطه درلارستان،خنج و گراش اینترنت نسل چهارم
    اتصال۱۰۵نقطه درلارستان،خنج وگراش اینترنت نسل چهارم

    به گفته وی، تشخیص اینکه چه مناطقی در حوزه شهری و روستاها دارای محدودیت‌ها و ضعف شبکه اینترنت است نیز با اداره کل فناری اطلاعات در استان فارس هست.

    دانش‌آموزان ۲۵۱ فضا آموزشی لارستان به اینترنت دسترسی دارند  

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان لارستان نیز اظهار داشت: دانش‌آموزان ۲۵۱ فضای آموزشی از مجموع ۲۶۰ مدرسه شهری و روستایی این شهرستان در سال تحصیلی جدید به اینترنت دسترسی دارند.

    مهدی اسماعیلی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران ۹ مدرسه در مناطق روستایی لارستان تاکنون اعلام کرده‌اند که دانش‌آموزان این مدارس دسترسی به اینترنت ندارند.

    وی افزود: این ۹ مدرسه در روستاهای بختارویه، حسن آباد کریمی، بیخویه، دولت آباد، زیارت، بلوچی، کهنه بران، اناغ و خلور واقع شده‌اند.

    از مجموع ۱۷۹ روستای دارای سکنه در شهرستان لارستان حدود ۷۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

    شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری و شهرستان‌های گراش و خنج نیز به ترتیب در فاصله ۳۶۰ و ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *