×
×

معاون استاندار ایلام:
ارتقازیرساخت‌های تجارت خارجی درمرز مهران

  • کد نوشته: 9861
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۸
  • ۰
  • جهانگیر رستم‌زاد- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از ارتقای زیرساخت‌های مرتبط با تجارت خارجی در مرز بین‌المللی مهران خبر داد.
  • تبلیغ هدفمند

    جهانگیر رستم‌زاد- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از ارتقای زیرساخت‌های مرتبط با تجارت خارجی در مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

    جهانگیر رستم‌زاد روز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان ایلام اظهار داشت: مرز بین‌المللی مهران به عنوان پیشانی توسعه استان باید از نظر تجهیز زیرساخت‌های صادراتی نظیر آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار و سردخانه، گیت بهداشتی و همچنین تجهیر استراحتگاه برای رانندگان کامیون‌ها و تسهیل تردد و همچنین مشخصات جاده‌ای به نحوه مناسبی ارتقا یابد.

    وی اضافه کرد: مرز بین‌المللی مهران با توجه به ویژگی‌های تاثیرگذار، نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات کشور و تردد زوار دارد.

    رستم‌زاد گفت: هرچند که امسال اربعین به دلیل شرایط کرونا تردد زوار به عتبات عالیات ممنوع شده است اما بدون شک پس از اتمام کرونا این حرکت معنوی در سال‌های آینده تداوم خواهد داشت.

    وی اظهار داشت: اولویت‌های تاثیرگذار و مهم برای توسعه زیرساخت‌های مرز بین‌المللی مهران بررسی و به مرکز اعلام شده است.

    ارتقازیرساخت‌های تجارت خارجی درمرز مهران
    ارتقازیرساخت‌های تجارت خارجی درمرز مهران

    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام افزود: این اولویت ها شامل تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت محصولات صادراتی در راستای افزایش کیفیت کالاهای صادراتی، احداث انبار و سردخانه به منظور جلوگیری از فساد میوه و تره‌بار صادراتی در مرز، تجهیز مکان‌های استراحت‌گاه و همچنین گیت‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده است تا با توجه به شرایط کرونا از نظر رعایت مسایل بهداشتی در مرز همه موارد ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: با در نظر گرفتن اولویت‌ها در مرز بین المللی مهران و اجرای آنها بتوان سطح زیرساخت‌های مرتبط با تجارت خارجی را بهبود بخشید.

    به گزارش ایرنا، روزانه بیش از ۷۰۰ کامیون کالا از مرز بین‌المللی مهران به دلیل مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا مرز عراق، تردد می‌کنند.

    در ایام اربعین شمار زوار به بیش از سه میلیون نفر می‌رسد اما امسال به دلیل کرونا تردد زوار ممنوع اعلام شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *