×
×

استاندار کرمان
انتقال۱۳۰میلیون مترمکعب آب به کویرباپروژه انتقال آب خلیج‌فارس

  • کد نوشته: 9937
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۹
  • ۰
  • محمد جواد فدایی-استاندار کرمان گفت: آب شیرین شده خلیج فارس از امروز (سه شنبه) به صورت آزمایشی به تاسیسات گل‌گهر منتقل شد و این خط سالانه ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب را با ۱۱ ایستگاه پمپاژ به استان منتقل می‌کند.
    انتقال۱۳۰میلیون مترمکعب آب به کویرباپروژه انتقال آب خلیج‌فارس
  • تبلیغ هدفمند

    محمد جواد فدایی-استاندار کرمان گفت: آب شیرین شده خلیج فارس از امروز (سه شنبه) به صورت آزمایشی به تاسیسات گل‌گهر منتقل شد و این خط سالانه ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب را با ۱۱ ایستگاه پمپاژ به استان منتقل می‌کند.

    محمد جواد فدایی روز سه شنبه در سفر به سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: آب شیرین شده خلیج فارس به مخزن ۴۵ هزار مترمکعبی در سیرجان وارد می شود و با خط لوله انتقال بطول ۱۵ کیلومتر به مجتمع گل گهر می رسد.

    وی با بیان اینکه این پروژه در ۲۴ مهرماه توسط رییس جمهوری به صورت رسمی افتتاح می شود ، تصریح کرد: فاز ۲ و سه این پروژه که انتقال آب به مس سرچشمه و چادرملوی یزد است تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

    استاندار کرمان تاکید کرد: اجرای این پروژه نشان داد که با وجود همه تحریم ها و محدودیت ها ، پروژه با هشت هزار میلیارد تومان منابع ریالی و ۲۵۰ میلیون یورو منابع ارزی اجرا شد و در طول اجرای این پروژه به صورت متوسط حدود ۱۰ هزار نفر مشغول به کار بودند و همچنین حدود ۲۰۰ شرکت پیمانکاری در اجرای این پروژه همکاری داشتند.

    وی گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به صنایع استان های کویری کشور می تواند الگوی برای اجرای پروژه های مشابه شود.

    فدایی با اشاره به اینکه برخی می خواهند اجرای این پروژه به نام آنها تمام شود افزود: نباید به رقابت ها دامن زد و این پروژه حاصل تلاش همه بوده است و مرهون همت بالای افرادی است که با شهامت و شجاعت آن را آغاز کردند و همچنین آنهایی که موانع سر راه این پروژه را برداشتند نیز سهیم هستند.

    وی تاکید کرد: اینکه یک نفر بیان کند که نقش مهمی در اجرای این پروژه داشته و این سهم بندی کردن ها کار درستی نیست بدانید سهم بندی مغایر با توسعه است و توسعه نیازمند همدلی و همکاری است.

    انتقال۱۳۰میلیون مترمکعب آب به کویرباپروژه انتقال آب خلیج‌فارس
    انتقال۱۳۰میلیون مترمکعب آب به کویرباپروژه انتقال آب خلیج‌فارس

    افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی طرح های جهان فولاد را فعال کرد

    استاندار کرمان همچنین در جریان سفر خود به سیرجان در حاشیه بازدید از جهان فولاد سیرجان گفت: پروژه آهن اسفنجی و پروژه ذوب و تولید شمش ۲ پروژه ای که جزو برنامه های توسعه گل گهر و جهان فولاد در منطقه سیرجان هستند که در استان دنبال می شود.

    وی تامین منابع مالی را مشکل اصلی این ۲ پروژه دانست و اظهار داشت: سهامداران جهان فولاد سیرجان، شرکت مس و شرکت گل گهر است و جلسات مختلفی با این ۲ شرکت برای آنکه منابع مالی این پروژه ها تامین شود، داشته ایم.

    فدائی ادامه داد: مقرر شد یک افزایش سرمایه به میزان ۲ هزار میلیارد تومان داده شود و کارهای اجرایی این دو پروژه از محل این افزایش سرمایه از امروز آغاز شده است اما به صورت رسمی کلنگ اجرایی آن هفته آینده به زمین زده می شود.

    وی تاکید کرد: به جهت تولید و تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان اجرای این ۲ پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است همچنین باتوجه به آنکه اخیرا پروژه های مهمی در استان افتتاح کردیم که نیروهای پیمانکاری که با بهره برداری رسیدن این پروژه ها بیکار شده اند با آغاز عملیات اجرایی این ۲ پروژه مجددا مشغول به کار می شوند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *