×
×

وزیر نیرو:
سرمایه‌گذاری۶٠٠هزارمیلیاردریال برای طرح‌های پویش الف ب ایران

  • کد نوشته: 9953
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۹
  • ۰
  • وزیر نیرو گفت: طی یک‌سال گذشته در قالب طرح‌های پویش الف - ب - ایران، ۶٠٠ هزار میلیارد ریال در کل کشور هزینه شده است.
    سرمایه‌گذاری۶٠٠هزارمیلیاردریال برای طرح‌های پویش الف ب ایران
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر نیرو گفت: طی یک‌سال گذشته در قالب طرح‌های پویش الف – ب – ایران، ۶٠٠ هزار میلیارد ریال در کل کشور هزینه شده است.

    رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه بیان کرد: در این مدت، ٣۶٠ طرح در قالب سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی به افتتاح رسیده است.

    وی ادامه داد: طی سال جاری ۲۵٠ پروژه برای افتتاح در قالب این پویش در نظر گرفته شده و تاکنون ١٢١ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

    وزیر نیرو اظهار داشت: طی سال جاری تاکنون ۲۷۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های افتتاحی، هزینه شده است.

    اردکانیان تاکید کرد: در آذربایجان‌غربی نیز ١٩۵ طرح با سرمایه ۱۱۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۴۵ درصدی در دست اجراست که امیدواریم تا پایان دولت تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها به ثمر برسد.

    سرمایه‌گذاری۶٠٠هزارمیلیاردریال برای طرح‌های پویش الف ب ایران
    سرمایه‌گذاری۶٠٠هزارمیلیاردریال برای طرح‌های پویش الف ب ایران

    اردکانیان یکی از طرح های مهم وزارت نیرو را بهره مندی مشترکان کم مصرف از خدمات مختلف بخش های زیرمجموعه برشمرد و گفت: این مشترکان به خاطر رعایت میزان مصرف مجاز، قبض بدون مبلغ، دریافت می‌کنند.

    استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: طرح‌های بسیار فاخری در قالب پویش الف- ب- ایران در کشور و در استان افتتاح شده است.

    محمدمهدی شهریاری بیان کرد: در آذربایجان‌غربی نیز دهها طرح وارد مرحله بهره‌برداری شده و در زمینه برق به برخورداری ٩٩.٩٨ درصدی رسیده ایم.

    وی ادامه داد: افتتاح واحدهای نیروگاهی می‌تواند نقش مهمی را در توسعه استان داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در این آیین با ارائه گزارشی از طرح های افتتاحی گفت: با افتتاح واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، ظرفیت تولید برق در شهرستان ارومیه افزایش یافته، به پایداری شبکه در منطقه کمک شده و مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش پیدا می‌کند.

    روشن میلانی ادامه داد: خط تغذیه خان تختی نیز در شهرستان سلماس با طول خط ۲.۵ کیلومتر ۲ مداره و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با هدف تامین برق این شهر افتتاح می‌شود.

    وی بیان کرد: خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه نیز به منظور برق‌داری و بهره‌برداری از خط انتقال ما بین نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود.

    وی اظهار داست: فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه شامل برق‌داری ۴۰۰ کیلوولت به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر با یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در جهت تقویت شبکه انتقال و همچنین انتقال بخش توسعه این نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: نیروگاه مقیاس کوچک حدود هفت مگاواتی شهرستان ارومیه نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تامین برق شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه افتتاح خواهد شد.

    امروز با حضور وزیر نیرو، پنج طرح حوزه برق این وزارتخانه در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *