×
×

معاون وزیر آموزش و پرورش:
تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست

  • کد نوشته: 9967
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۹
  • ۰
  • رضوان حکیم زاده- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست و مدیران مدارس باید بر فعالیت معلمان در شبکه شاد نظارت داشته باشند.
    تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست
  • تبلیغ هدفمند

    رضوان حکیم زاده- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست و مدیران مدارس باید بر فعالیت معلمان در شبکه شاد نظارت داشته باشند.

    رضوان حکیم زاده روز سه‌شنبه در ارتباط زنده با مدیران مدارس استان خراسان جنوبی که از طریق شبکه شاد برقرار شد، افزود: مدیران مدارس باید با رعایت اصول بنیادین سند تحول و با پشتکار و خلاقیت نگذارند هیچ دانش‌آموزی پشت درب جریان آموزش جا مانده و به دلیل نداشتن فرصت استفاده از اینترنت از فرایند یاددهی و یادگیری باز بماند.

    وی گفت: امروز جهادگران عرصه آموزش و پرورش تداوم بخش راه حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس هستند و به دلیل شرایط حساس و پیچیده کرونا، بیش از پیش نیازمند هم‌اندیشی و همفکری همه ارکان نظام مقدس تعلیم و تربیت در سطوح مختلف هستیم.

    معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بازگشایی مدارس براساس رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی در شرایط قرمز و ابلاغی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.

    وی علت شیوع کرونا و به وجود آمدن اپیدمی‌های دوم و سوم را جدی نگرفتن خطر آن و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی دانست و تصریح کرد: هر نوع تصمیمی در این شرایط سرنوشت نسلی را رقم می‌زند.

    حکیم زاده با بیان اینکه کرونا چهره بدون روتوش غرب را نمایان ساخت اضافه کرد: علیرغم قرار گرفتن کشور عزیزمان در شرایط سخت تحریم و اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران بهترین و پیشرفته‌ترین وضعیت بهداشتی در دنیا را داراست به طوری که با جهاد مدافعان سلامت؛ ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته کمترین آمار تلفات را دارد.

    وی با اشاره به اجباری بودن حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در کشورهای اروپایی نظیر آلمان و انگلیس با وجود دارا بودن مرگ و میر بالا و افزایش آمار بالای مبتلایان گفت: برخی جریانات وابسته و ضد انقلاب که ید طولایی در ایجاد تفرقه و سیاه‌نمایی دارند و اغلب پایگاه‌هایشان در خارج مرزها است؛ بدون توجه به آمار بالای مرگ و میر در کشورهای اروپایی، مشغول دامن زدن به نگرانی اولیا و به تعطیلی کشاندن جریان آموزش و پرورش در ایران هستند.

    وی به آثار منفی روحی، روانی و جسمی تعطیلی طولانی مدت مدارس اشاره کرد و افزود: مدرسه پایگاه و خانه‌ای است که دانش‌آموزان در آن زندگی کرده و مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی را در کنار محتواهای آموزشی و پرورشی دریافت می‌کنند و با تحرک ضمن حفظ شادابی و نشاط جسمی خود شادابی را به خانواده‌ها و جامعه تزریق می‌کنند.

    معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، خانواده‌های کم‌برخوردار را متضرران اصلی تعطیلی کلاس‌های حضوری دانست و خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس شکاف برخورداری از محتواهای آموزشی و پرورشی را نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان عمیق کرده و دستیابی به عدالت آموزشی را سخت می‌کند.

    وی با بیان اینکه امروز همه ما در معرض آزمونی سخت و حساس قرار داریم گفت: جامعه فرهنگیانی که مورد وثوق و اعتماد آحاد جامعه هستند، با حرکت جهادی خود موجب خشنودی مقام معظم رهبری شده و از سوی ایشان پرچمداران و افسران جهاد علمی لقب گرفته‌اند؛ باید که در این شرایط حساس با فراهم کردن زمینه مشارکت بیش از پیش اولیا در فرایند یاددهی و یادگیری به سوی تحقق عدالت آموزشی گام بردارند.

    حکیم زاده از مدارس به عنوان امن‌ترین اماکن از لحاط رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاد کرد و افزود: ما در برنامه‌ریزی‌ها، خانواده‌ها را در انتخاب یکی از ۲ روش کلاس حضوری، استفاده از شبکه شاد و آموزش‌های تلویزیونی مخیر گذاشته‌ایم ولی اولیا حق محروم کردن فرزندان خود را از آموزش ندارند.

    وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین فرصت جدیدی برای آموزش و تولید محتوای الکترونیک فراهم کرده است اظهار داشت: آموزش پسا کرونا مانند آموزش قبل از کرونا نخواهد بود.

    معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم بازتعریف اجزای تدریس در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: تربیت تنها در مدرسه اتفاق می‌افتد؛ فناوری‌های نوین تنها می‌توانند مفاهیم علوم تجربی و ریاضی را به خوبی منتقل کنند اما از انتقال مهارت‌های عاطفی بین معلم و دانش‌آموزان و اجتماعی ناتوان هستند.

    تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست
    تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست

    وی اولویت در مناطق روستایی و عشایری کم جمعیت را بر تشکیل کلاس‌های حضوری دانست و تاکید کرد: در تثبیت و تعمیق فرایند یاددهی و یادگیری می‌توان از شیوه‌های یادگیری معکوس، فیلم‌های بارگذاری شده توسط معلمان در شبکه شاد و تلویزیون استفاده کرد.

    به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حکیم زاده از بیرجند به عنوان شهر تمدن، تاریخ و تربیت یاد کرد و افزود: خراسان جنوبی استان پهناوری است که ارزشمندترین معادن آن، استعدادهای درخشان مردمانش است و مشاهیرو مفاخری چون دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران زمین را در دامان خود پرورش داده و تحویل ایران اسلامی کرده است.

    وی بیان کرد: ستارگان بهارستان علم و ادب ایران زمین همیشه در آسمان علمی، هنری، ادبی، ورزشی و مذهبی این خطه خوش درخشیده‌اند.

    معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز (سه‌شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و مدرسه پویا دخترانه علامه حلی شهر بیرجند را افتتاح کرد.

    سرکشی از مدارس، نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس و سفر به شهرستان سربیشه از برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون وزیر آموزش و پرورش به خراسان جنوبی است.

    ۱۶۵ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۴۸ آموزشگاه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند و این تعداد بدون آمار نوآموزان پیش دبستانی است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *