×
×

پایان پر استرس کنکور در تب و تاب کرونا

  • کد نوشته: 7043
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۹
  • ۰
  • رقابت سراسری کنکور ورودی دانشگاهها، در حالی امروز آغاز می‌شود که دستگاه‌های برگزار کننده آن تلاش کرده‌اند تا در شرایط شیوع ویروس کرونا، اضطراب و نگرانی‌های داوطلبان این آزمون و خانواده‌های آنان را به حداقل برسانند.
    پایان پر استرس کنکور در تب و تاب کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    رقابت سراسری کنکور ورودی دانشگاهها، در حالی امروز آغاز می‌شود که دستگاه‌های برگزار کننده آن تلاش کرده‌اند تا در شرایط شیوع ویروس کرونا، اضطراب و نگرانی‌های داوطلبان این آزمون و خانواده‌های آنان را به حداقل برسانند.

    البته حق باید داد کنکوری که همیشه با دلهره و اضطراب برای دانش آموزان، داوطلبان و خانواده های آنان همراه بوده است، امسال با پیدایش کرونا، بر دامنه این اضطراب افزوده باشد و داوطلبان تاحدی نگران سلامت خود باشند، اما تدابیر و اقداماتی که توسط نهادهای دست اندرکار برگزاری این رویداد صورت گرفته تا حد زیادی از این نگرانی ها کاسته است.

    در این میان، روانشناسان و کارشناسان می گویند، کرونا، نباید شرکت در کنکور را تحت تاثیر قرار دهد و داوطلبان باید بدانند که شرایط کرونا، فراگیر است و مثل تمام دیگر برنامه ها، باید در عین رعایت احتیاطات و دستورالعمل های بهداشتی با آن کنار آمد.

    داوطلبان برای حضور موفق در رقابت کنکور و دستیابی به نتیجه دلخواه، بیش از هر چیز باید آرامش داشته باشند و این تصور را که سلامت آنان با حضور در کنکور به خطر می افتد از خود دور کنند.

    مسوولان می گویند برای کنکور سراسری تمهیدات لازم را اتخاذ کرده اند و فاصله‌گذاری اجتماعی را برای رفع نگرانی داوطلبان از یک متر و ۶۰ سانتی‌متر به یک متر و ۸۰ سانتی‌متر افزایش دادهاند،  آنگونه که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده، برای پیشگیری از شیوع کرونا، در کنکور، یک بسته بهداشتی شامل ماسک، پد الکلی، ژل بهداشتی تک نفره و بروشور بهداشتی روی صندلی هر داوطلب قرار می‌گیرد.

    تجربه امتحان نهایی در شرایط کرونا

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این باره گفت: پیش از این، امتحانات پایان سال برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم، به صورت حضوری برگزار شده است و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

    پیش از این، امتحانات پایان سال برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم، به صورت حضوری برگزار شده است و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است

    عباس سعیدی اظهار داشت: کنکور سراسری هم، با رعایت کامل نکات بهداشتی و پروتکل ها، برگزار می شود و داوطلبان و خانواده ها، نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

    وی افزود: در وهله نخست، داوطلب باید بهداشت فردی را مد نظر داشته باشد در این زمینه استفاده از ماسک الزامی است.

    سعیدی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری امسال در چهار روز برگزار می شود و مکان برگزاری کنکور، پس از هر بار برگزاری، ضدعفونی می شود.

    وی گفت: با توجه به اینکه کنکور تنها در نوبت صبح برگزارمی شود، زمان کافی برای ضدعفونی کردن مکان ها برای آزمون بعدی، وجود دارد و خانواده ها نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

    افزایش حوزه های امتحانی

    سعیدی با اشاره به افزودن ۲۲ حوزه جدید برای برگزاری کنکور در استان اظهار داشت: امسال با توجه به رعایت فاصله اجتماعی، شمار حوزه های برگزاری کنکور، افزایش یافته است.

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کنکور پارسال در ۶۲ حوزه امتحانی استان برگزار شد که امسال این رقم به ۸۴ حوزه افزایش پیدا کرده است.

    کنکور پارسال در ۶۲ حوزه امتحانی استان برگزار شد که امسال این رقم به ۸۴ حوزه افزایش پیدا کرده است

    وی افزود: برای رفع دغدغه ها و نگرانی داوطلبان و خانواده آنان، فاصله‌گذاری اجتماعی در کنکور، به یک متر و ۸۰ سانتی ‌متر افزایش یافته است.

    وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنکور در مرکز استان زیر نظر دانشگاه ها انجام می شود که هفت هزار و ۸۳ داوطلب در دانشگاه های بجنورد، آزاد و پیام نور در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

    تدارک بسته های بهداشتی برای داوطبان

    سعیدی اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر داوطلب این استان در هفت شهرستان، زیر نظر آموزش و پرورش در آزمون سراسری با هم رقابت می کنند.

    وی گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا فاصله بین صندلی های داوطلبان یک متر و ۸۰ سانتی متر تعیین شده است.

    وی با اشاره به اینکه بسته های بهداشتی برای داوطلبان تهیه شده است، افزود: برای پیشگیری از بروز مشکل احتمالی، برای تهیه بسته های بهداشتی اقدام کرده ایم تا در صورتی که بسته های کشوری دریافت نشد، کمبودی در این اقلام نباشد.

    سعیدی اظهار داشت: ۷۵۰ نفر از نیروها، در برگزاری کنکور در هفت شهرستان استان، مشارکت دارند.

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره داوطلبان مبتلا به کرونا گفت: داوطلبانی که به صورت خوداظهاری، ابتلا به کرونا را اعلام کرده اند، در فضایی مجزا در این رقابت ها، شرکت خواهند کرد.

    ۱۷ هزار  و ۱۰۰ نفر در ماراتن کنکور 

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این باره گفت: هیچ نگرانی برای برگزاری کنکور وجود ندارد، تمام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این رویداد، رعایت می شود.

    سیدمحمد سیدی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده، از فضای سالن های ورزشی برای برگزاری کنکور کمک گرفته شده است تا این رویداد به نحو مطلوب برگزار شود.

    وی گفت: کنکور سراسری امروز با رقابت داوطلبان رشته هنر آغاز می شود، داوطلبان رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه با هم رقابت می کنند، داوطلبان رشته علوم تجربی در روز جمعه در این ماراتن حضور می یابند و این آزمون در روز شنبه با رقابت داوطلبان رشته زبان خارجی، پایان می یابد.

    سیدی افزود: ۱۷ هزار و ۱۰۰ داوطلب خراسان شمالی امسال در کنکور شرکت می کنند که هفت هزار و ۸۳ نفر در مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان های استان است.

    پایان پر استرس کنکور در تب و تاب کرونا
    پایان پر استرس کنکور در تب و تاب کرونا

    ۱۷ هزار و ۱۰۰ داوطلب خراسان شمالی در کنکور شرکت می کنند که هفت هزار و ۸۳ نفر در مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان های استان است

    وی افزود: داوطلبان، جز وسایل ضروری خاص آزمون، نباید وسایل اضافه همراه نداشته باشند، آنان باید از تجمع در محوطه حوزه های برگزاری آزمون خودداری کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از خانواده ها انتظار می رود از حضور و تجمع در محل حوزه های امتحانی خودداری کنند.

    کنکور سراسری امسال در خراسان شمالی ۶۱ داوطلب کرونایی دارد که در بیمارستان های مورد تایید وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون حاضر می شوند.

    نتیجه اولیه آزمون هفته اول مهرماه و نتیجه نهایی هفته نخست آبان ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

    ۵۸ درصد داوطلبان کنکور سراسری را زنان و ۴۲ درصد را مردان تشکیل می دهند.

    برای همه داوطلبان بسته بهداشتی شامل ماسک، پد الکلی و ژل بهداشتی یک نفره تهیه شده است که در جلسه آزمون تحویل می گیرند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *