×
×

محمد علی اصلانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول:
شناسنامه فعالیت های فرهنگی وهنری آموزش وپرورش جشنواره پرسش مهراست

  • کد نوشته: 18486
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۷
  • ۰
  • محمد علی اصلانی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در خصوص اهمیت پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر در مدارس گفت: امروز یکی از اهداف ما در مدارس توجه به استعدادها و ظرفیت‌های هنری دانش آموزان است. شاید تا همین چند سال قبل به دلیل فضا سازی و جوزدگی به رشته های ریاضی و تجربی بسیاری از دانش آموزان علی رغم داشتن ذوق و استعداد هنری ، نمی توانستند هنر خود را به منصه ظهور بگذارند ولی در سال های اخیر توجه ویژه ای به هنر صورت گرفته است و گام گذاشتن در این مسیر آثار، پیامد و تاثیرگذاری های متعددی دارد که شناسایی نخبگان هنری اولین سیگنال مثبت آن است.
    شناسنامه فعالیت های فرهنگی وهنری آموزش وپرورش جشنواره پرسش مهراست
  • تبلیغ هدفمند

    #علی_آباد_کتول برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش چند سالی است که با جدیت و انسجام خاصی برگزار می شود. بی تردید پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر در موازات آموزش مفاهیم اکادمیک، زمینه ساز ایجاد روحیه نشاط و خودباوری در دانش آموزی شده و از نگاه دیگر می تواند حتی زمینه اشتغال دانش آموزان و کسب درآمد را فراهم سازد.

    شناسنامه فعالیت های فرهنگی وهنری آموزش وپرورش جشنواره پرسش مهراست

     معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول
    شناسنامه فعالیت های فرهنگی وهنری آموزش وپرورش جشنواره پرسش مهراست

    محمد علی اصلانی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در خصوص اهمیت پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر در مدارس گفت: امروز یکی از اهداف ما در مدارس توجه به استعدادها و ظرفیت‌های هنری دانش آموزان است. شاید تا همین چند سال قبل به دلیل فضا سازی و جوزدگی به رشته های ریاضی و تجربی بسیاری از دانش آموزان علی رغم داشتن ذوق و استعداد هنری ، نمی توانستند هنر خود را به منصه ظهور بگذارند ولی در سال های اخیر توجه ویژه ای به هنر صورت گرفته است و گام گذاشتن در این مسیر آثار، پیامد و تاثیرگذاری های متعددی دارد که شناسایی نخبگان هنری اولین سیگنال مثبت آن است.

    اصلانی همچنین ایجاد روحیه نشاط در مدارس، آشنایی با انواع هنر های مختلف و شرکت در کارگاه های آموزشی( البته در شرایط کرونا این کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شوند)، تجاری سازی و زمینه سازی ایجاد اشتغال و … را از مزایای این جشنواره ها عنوان کرد و افزود: امسال سی و هشتمین دوره این جشنواره در ۷۰ رشته برگزار می شود که وسیع ترین و گسترده ترین فعالیت آموزش و پرورش است و در صورت همراهی مدیران و معاونان پرورشی مورد استقبال دانش آموزان بسیاری قرار می گیرد.

    شایان ذکر است که سال گذشته بیش از ده میلیون نفر در سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند که به نوعی یک رکورد محسوب می شود.

    وی همچنین در خصوص بخش های مختلف جشنواره های هنری درآموزش و پرورش گفت: جشنوراه های متعددی در آموزش و پرورش برگزار می شوند که شامل بخش های ادبی و پژوهشی در حوزه شعر، داستان نویسی، مقاله پژوهشی، کتابخوانی و نقد ادبی، رسانه و فضای مجازی در حوزه های وبلاگ نویسی، نشریه الکترونیکی، بازی های رایانه ای، بخش‌ نمایش در حوزه های تئاتر صحنه ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی و فیلم کوتاه، در بخش تجسمی دو محور دستی و هنرهای تجسمی و هنرهای معاصر، نساجی، سفال و سرامیک، حجم سازی، طراحی، آبگینه و خوشنویسی در بخش هنرهای معاصر در حوزه نقد هنری، طراحی، کاریکاتور، عکاسی، گرافیک و‌ پوستر و … می باشند. با این حجم از رشته تقریباً همه دانش آموزان می توانند دستک در یک رشته مورد علاقه شرکت کنند و خودشان را محک بزنند

    معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در خصوص مسابقه پرسش مهر گفت: مسابقه پرسش مهر شناسنامه فعالیت های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش است و مدیران باید تلاش کنند تا شاهد حضور حداکثری دانش آموزان در این جشنواره مهم باشیم.

    ایشان همچنین به تمدید و اضافه شدن چند بخش به این جشنوراه اشاره کرد و گفت: مهلت شرکت در جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری تمدید و ۲ گرایش به بخش هنرهای نمایشی ویژه دانش‌آموزان افزوده شده است. دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه می‌توانند تا ۲۰ دی ماه در رشته‌های معرفی شده در این جشنواره شرکت کنند. در این دوره گرایش‌های نمایشنامه نویسی و استندآپ کمدی به بخش هنرهای نمایشی ویژه دانش‌آموزان افزوده شده است.

    وی در خصوص راهکارهای ایجاد انگیزه و افزایش مشارکت دانش آموزان در جشنواره های هنری، فرهنگی، ورزشی و علمی گفت: در شهرستان بنا داریم با ایجاد یک بانک اطلاعاتی، دانش آموزان و فرهنگیان علاقه مند و مستعد در رشته های مختلف را شناسایی کنیم و با برگزاری کارگاه های آموزشی ، زمینه حضور جدی تر و حرفه ای در این مسابقات را فراهم کنیم. در حقیقت نگاه ما به مسابقات فراتر از سرگرمی است و معتقدیم دانش آموزان باید با همه ابعاد مقولات فرهنگی و هنری آشنا شوند و نگاه حرفه ای پیدا کند.

    وی در خاتمه به ضرورت اطلاع رسانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: گاهاً مشاهده می شود که اطلاع رسانی مسابقات فرهنگی و هنری در اولویت مدیران مدارس نیست و در حق دانش آموزان مستعد اجحاف می شود. شایسته است مدیران مدارس ضمن بارگذاری فراخوان های جشنواره های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، پرسش مهر و … در سامانه شاد و دعوت دانش آموزان به شرکت در این مسابقات، نقش پررنگ تری در هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مسابقات ایفا کنند.

    نویسنده: وحید حاج سعیدی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *