×
×

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، صمت خراسان شمالی
گران‌فروشی، رتبه نخست تخلفات اقتصادی

  • کد نوشته: 3623
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۶
  • ۰
  • معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: گران‌فروشی، بیشترین تخلفات اقتصادی اصناف و بازاریان استان را در سال جاری به خود اختصاص داده است.
    گران‌فروشی، رتبه نخست تخلفات اقتصادی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: گران‌فروشی، بیشترین تخلفات اقتصادی اصناف و بازاریان استان را در سال جاری به خود اختصاص داده است.

    محمد کرمیان فر روز جمعه گفت: در ۲ ماهه امسال، ۱۰ هزار و ۱۷۰ بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده که منجر به شناسایی ۴۲۵ تخلف شده است.

    وی با اشاره به رسیدگی به ۳۸۲ فقره پرونده تخلف اقتصادی در خراسان شمالی در ۲ ماهه امسال خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده ها، حدود ۱۴ میلیارد ریال ثبت شده است.

    گران‌فروشی، رتبه نخست تخلفات اقتصادی
    گران‌فروشی، رتبه نخست تخلفات اقتصادی

    وی افزود: صنوف نانوایی،  میوه و تره بارفروشان،  برنج فروشان، تعمیرکاران اتومبیل، پوشاک، قنادان و خشکباری ها بیشترین تخلف را به خود اختصاص داده اند.  

    وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا، گشت های بازرسی از بازار انجام می شود، گفت: پرونده تخلف در زمینه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم تشکیل و بررسی شده است.

    کرمیان فر خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی برگزار شده و به صورت روزانه از مراکز تولید، پخش و توزیع اقلام سلامت محور مورد نیاز برای مقابله با کرونا بازدید می‌شود.

    وی گفت: در زمان شیوع کرونا،  چهار مورد احتکار اقلام بهداشتی در استان تشکیل شده است که اقلام مکشوفه به مرور در بازار توزیع شده است.

    معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از شهروندان خواست هرگونه تخلف شامل احتکار، گرانفروشی و یا توزیع نکردن لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده را از طریق سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی گزارش کنند.  

    بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در خراسان شمالی در حال فعالیت و ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *