×
×

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
چندین برابرشدن وظایف زنان توسط کرونا

  • کد نوشته: 11465
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۴
  • ۰
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دوره همه‌گیری کرونا مراقبت از فرزندان در شرایط آموزش و تدریس غیر حضوری مدارس، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه‌ها مسئولیت و وظایف زنان شاغل و خانه‌دار را چندین برابر کرده است.
    چندین برابرشدن وظایف زنان توسط کرونا
  • تبلیغ هدفمند

     معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دوره همه‌گیری کرونا مراقبت از فرزندان در شرایط آموزش و تدریس غیر حضوری مدارس، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه‌ها مسئولیت و وظایف زنان شاغل و خانه‌دار را چندین برابر کرده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ایرنا، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان گفت:‌ با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا خفیف و نیازمند استراحت در منزل هستند؛ زنان نقش قابل‌توجهی در کنترل و حمایت افراد بیمار در خانه را عهده‌دار هستند.

    وی بیان کرد: برای گذر از این دوران، افزایش آگاهی و دانش همه اعضای خانواده به خصوص زنان در پیشگیری از آسیب‌ها به وسیله اطلاع‌رسانی و آموزش از سوی همکاران بهداشتی، رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ضروری است.

    خواجه‌ئیان اظهارداشت: برای کنترل و پیشگیری از کووید ۱۹ در گروه زنان، اقداماتی در سطح معاونت بهداشتی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برای بانوان نیازمند مراقبت حضوری و غیر حضوری دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون و دیابت، ارزیابی سلامت روان و انجام مشاوره، ارزیابی تغذیه و تن سنجی، غربالگری زنان از نظر کرونا توسط پزشک و مراقبان سلامت و بهورزان در سه مرحله، پیگیری زنان باردار مبتلا به کرونا به صورت مستمر و شناسایی افراد پرخطر و آموزش زنان با استفاده از شبکه‌های مجازی انجام شده است.

    چندین برابرشدن وظایف زنان توسط کرونا
    چندین برابرشدن وظایف زنان توسط کرونا

    مدیر گروه سلامت جمعیت؛ خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: باتوجه به تاثیر همه گیری کووید۱۹ ، بر سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی زنان در سال جاری شعار این هفته “سلامت زنان در دوره کرونا”نامگذاری شده است.

    دکتر آزیتا انارکی در خصوص مراقبت‌های بارداری و بعد از زایمان زنان در دوران کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی افزود: درصورتی که حال عمومی خانم باردار خوب باشد، بسیار مهم است که در تمام وقت‌های تعیین شده برای مراقبت‌های بارداری، به پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کند.

    وی بیان کرد: در صورت احتمال وجود علائم عفونت کرونا، باید با مرکزتماس بگیرد تا وقت مراجعه حضوری در صورت امکان به تعویق بیافتد.

    انارکی تاکید کرد: لازم به ذکر است در مراکز، خانه های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی همه پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: هفته سلامت زنان فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در خصوص سلامت زنان و خانواده است به همین منظور مطالب آموزشی متعددی برای گروه‌ها و شبکه های مجازی تهیه و استفاده شده است.

    انارکی گفت: مراقبت برای خانم ها در همه گروه‌های سنی در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت  به صورت رایگان انجام می‌شود.

    وی خدمات ارائه شده برای زنان را غربال‌گری از نظر کووید ۱۹ ، ارزیابی فعالیت بدنی، سلامت روان وا ندازه گیری قد، وزن و بررسی الگوی تغذیه‌ای، پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت دیابت، فشارخون بالا و اختلالات چربی های خون، ارائه خدمات مامایی  و مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان و  توزیع مکمل‌های ویتامین دی وقرص آهن و کلسیم عنوان کرد.

    هر سال آخرین هفته مهر به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) نامگذاری شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *