×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
استقبال مردم از ماسک۹۰۰تومانی

  • کد نوشته: 11918
  • ۱۳۹۹-۰۷-۳۰
  • ۰
  • عرضه ماسک ۹ هزار ریالی، که برای نخستین بار در کشور در خراسان شمالی عملی شده، با استقبال کم‌نظیر مردم این استان روبه رو شده است.
    استقبال مردم از ماسک۹۰۰تومانی
  • تبلیغ هدفمند

     عرضه ماسک ۹ هزار ریالی، که برای نخستین بار در کشور در خراسان شمالی عملی شده، با استقبال کم‌نظیر مردم این استان روبه رو شده است.

    عرضه ماسک ۹ هزار ریالی،  با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا از روز شنبه با هدف دسترسی آسان و ارزان همه اقشار به این کالای بهداشتی آغاز شد که انتظار می رود با این تدبیر میزان استفاده از ماسک در استان افزایش یابد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، هفته جاری در نشست ستاد مدیریت کرونا، میزان استفاده مردم این استان از ماسک را تنها ۳۸ درصد عنوان کرده بود.    

    رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: با وجود اینکه طرح عرضه این ماسک ها از روز شنبه با توزیع ۴۸۰ هزار عدد ماسک در استان آغاز شده است اما برخی از داروخانه های بجنورد بنا به درخواست مشتریان و نیاز بازار، تا سه بار در روز هم درخواست دریافت ماسک داده اند.

    امین کلاته افزود: با کمک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در تمام داروخانه های استان ماسک ۹ هزار ریالی عرضه می شود و همچنین مراکز فروش تجهیزات پزشکی، فروشگاههای زنجیره ای و اصناف معتمد در نواحی شهری و روستایی اقدام به فروش این ماسک ها می کنند.

    وی در مورد توزیع ماسک در شهرستان های استان نیز گفت: امروز ۲۰ هزار عدد ماسک به جاجرم و ۱۲ هزار عدد به راز و جرگلان ارسال شد و خرید ماسک توسط مردم که مدتی بود تا حدی کاهش یافته بود، دوباره افزایش یافته است.  

    کلاته افزود: ارزان شدن ماسک اقبال مردم به خرید آن را افزایش داده است اما یقینا با گذشت مدتی، میزان خرید آن کمتر خواهد شد و ممکن است نیاز روزانه استان به توزیع ماسک که ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار عدد برآورد شده است،  به ۸۰ هزار عدد نیز برسد.

    وی از مردم خواست بر روند توزیع ماسک نظارت کنند و اظهار داشت: مردم بهترین بازرسان بازار هستند و هر جای این استان که ماسک تولید شده در داخل استان با بهایی بیش از ۹۰۰ تومان فروخته شد، اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخود کنیم.

    وی با بیان اینکه یک واحد دیگر تولید ماسک نیز به زودی در استان وارد مدار تولید می شود، افزود: با این وجود دیگر کمبود ماسک نخواهیم داشت.

    وی در مورد وضعیت سایر اقلام بهداشتی در استان نیز گفت: کارخانه تولید الکل فاروج کیفیت جهانی دارد و ۴ کارگاه دیگر نیز در استان اقلام بهداشتی و پاک کننده های سطوح تولید می کنند و هیچ کمبودی در این زمینه ها وجود ندارد.

    خراسان شمالی از جمله استان هایی است که از مردادماه وارد وضعیت قرمز کرونا شد و این روند همچنان تداوم دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *