×
×

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش
۳درصدکاهش چاقی دانش‌آموزان درطرح کوچ

  • کد نوشته: 12025
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۱
  • ۰
  • معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از کاهش ۳ درصدی چاقی در بین دانش اموزان در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تا پایان سال خبر داد و گفت: این طرح چند هدف مهم را مدنظر دارد که مهمترین آن برنامه لقمه سالم و تغذیه سالم دانش آموز می باشد که ۴۰ هزار پایگاه تغذیه سالم در کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
    ۳درصدکاهش چاقی دانش‌آموزان درطرح کوچ
  • تبلیغ هدفمند

    معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از کاهش ۳ درصدی چاقی در بین دانش اموزان در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تا پایان سال خبر داد و گفت: این طرح چند هدف مهم را مدنظر دارد که مهمترین آن برنامه لقمه سالم و تغذیه سالم دانش آموز می باشد که ۴۰ هزار پایگاه تغذیه سالم در کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

    ۳درصدکاهش چاقی دانش‌آموزان درطرح کوچ
    ۳درصدکاهش چاقی دانش‌آموزان درطرح کوچ

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از عصرپرس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با رویکرد سبک زندگی سالم دانش آموزان ، گفت: امضای تفاهم نامه با انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور کمک شایانی به همکاری پایدار در راستای تغییر سبک زندگی دانش آموزان دارد‌.
    ‎وی در ادامه با اشاره به طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افزود: این طرح چند هدف مهم را مدنظر دارد که مهمترین آن برنامه لقمه سالم و تغذیه سالم دانش آموز می باشد که ۴۰ هزار پایگاه تغذیه سالم در کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
    ‎حمیدی اجرای این طرح را در راستای مداخله تغذیه ای ۱۴ میلیون دانش آموز دانست و گفت:  این طرح همه اقشار جامعه دانش آموزی  را از جمله افراد لاغر، چاق و متناسب را مشخص و تحت بررسی قرار می دهد.
    ‎وی با مهم دانستن همکاری با انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در راستای انجام طرح های ملی آموزش و پرورش بیان داشت: در کمپین تغذیه سالم(۳۶۰درجه) می توان عنوان تغذیه سالم، وزن سالم و زندگی سالم را اجرایی کرد.
    ‎معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر ۵۸/۷۳ درصد از جامعه افراد کم تحرک، ۴۶/۲۵ درصد دارای کلسترول بالا، ۲۶/۴۰ درصد فشارخون بالا و ۵۹/۳۱ درصد دارای وزن بالا می باشد.
    ‎حمیدی در ادامه هدف از اجرای طرح را کاهش ۳ درصدی چاقی بین دانش آموزارن اعلام کرد و گفت: در این راستا تلاش کرده ایم همراهی خانواده ها را در این طرح  داشته که ۱۶ الگوی  مشارکتی برای آن ها تعریف کرده ایم.
    ‎وی گفت: در شبکه شاد توانسته ایم  با همه متصدیان پایگاه تغذیه سالم به صورت لایو صحبت کرده و ۱۰۰ هزار مدیر مدرسه را در این طرح مشارکت دهیم.

    نویسنده: پروین مرادی
    منبع: عصرپرس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *