فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید اینکه برخورد قاطع با تخریب گران محیط زیست که اقدام به برداشت غیرمجاز شن و ماسه می کنند، شدت یافته است، گفت: در این راستا از ابتدای سال تا کنون با ۱۴۱ مورد تخلف در این حوزه برخورد شده است.
×
×

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان
برخورد با ۱۴۱ مورد تخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در گیلان

  • کد نوشته: 12219
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۳
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید اینکه برخورد قاطع با تخریب گران محیط زیست که اقدام به برداشت غیرمجاز شن و ماسه می کنند، شدت یافته است، گفت: در این راستا از ابتدای سال تا کنون با ۱۴۱ مورد تخلف در این حوزه برخورد شده است.
    برخورد با ۱۴۱ مورد تخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در گیلان
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید اینکه برخورد قاطع با تخریب گران محیط زیست که اقدام به برداشت غیرمجاز  شن و ماسه می کنند، شدت یافته است، گفت: در این راستا از ابتدای سال تا کنون با ۱۴۱ مورد تخلف در این حوزه برخورد شده است.

     ساسان اکبری پورهشدار داد: هرگونه برداشت از اراضی ملی و ساحلی بدون اخذ مجوزهای قانونی تخلف محسوب شده و با پیمانکاران و افراد متخلف برخورد می شود.

    برخورد با ۱۴۱ مورد تخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در گیلان

    وی اظهار داشت: در روزهای اخیر متخلفان برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در پارک ملی بوجاق کیاشهر از سوی یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر و ادوات جرم آنان شامل دو دستگاه کامیون نیز توقیف شد.
    وی افزود: با توجه به برداشت های غیر اصولی و غیر مجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه ها در حوزه استحفاظی شهرستان کیاشهر و ایجاد کند و کاوها و تغییر کاربری زمین های مجاور، بطور مستمر این مناطق تحت کنترل و پایش بوده و متخلفان با شدت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند
    اکبری پور گفت: تمام پیمانکاران که پس از طی مراحل قانونی موفق به اخذ مجوز برداشت از رودخانه های استان می شوند، مکلف به رعایت دقیق تمام بندهای مجوز در خصوص حفظ محیط زیست هستند.

     وی تصریح کرد : پیمانکاران با سابقه تخلف در زمان اجرای پروژه به صورت ویژه مورد پایش اداره یگان این اداره کل خواهند بود و در صورت تکرار تخلف و رعایت نکردن حجم، ارتفاع، عمق و برداشت در تقاضاهای بعدی آنان تجدید نظر می شود.
    گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه دایمی است که تعداد ۱۸ رودخانه بنام های سفیدرود، پلرود، شفارود، شلمان رود، زرجوب، گوهررود، پیربازار، پسیخان، سیاه درویشان، ماسوله رودخان، مرغک، دیناچال، لیسار، لمیر، حویق، لوندویل، آستاراچای و آچی رود از لحاظ بیولوژیکی و اکولوژیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
    از سال ۱۳۹۰ بویژه ۱۳۹۵ به بعد رودخانه های استان هرساله بر اساس دستور العمل ها و بخش نامه های سازمان حفاظت محیط زیست به صورت فصلی توسط آزمایشگاه این اداره کل مورد نمونه برداری و پارامترهای فیزیکوشیمیایی آن آنالیز و با استفاده از نرم افزار شاخص کیفیت رودخانه ها (شاخص کیفیت منابع آب سطحی ایران IRWQsc )در پایان سال گزارش کیفی آن تهیه و نتایج به تفکیک هر رودخانه به سازمان مذکور و دستگاه های ذیربط اعلام می شود.  
     طول رودخانه های گیلان حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است. ۱۰ رشته رودخانه مهم برای رها سازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که در آنها امکان مهاجرت انبوه ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید است.  
     

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *