فرماندار اراک گفت: شاخص استفاده از ماسک در شهرستان اراک و به‌ویژه کلانشهر اراک در یک هفته اخیر با افزایش بیش از پنج درصد به ۹۰ درصد رسیده است.
×
×

شاخص ۹۰ درصدی استفاده از ماسک در شهرستان اراک

  • کد نوشته: 12232
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۳
  • ۰
  • فرماندار اراک گفت: شاخص استفاده از ماسک در شهرستان اراک و به‌ویژه کلانشهر اراک در یک هفته اخیر با افزایش بیش از پنج درصد به ۹۰ درصد رسیده است.

    شاخص ۹۰ درصدی استفاده از ماسک در شهرستان اراک
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار اراک گفت: شاخص استفاده از ماسک در شهرستان اراک و به‌ویژه کلانشهر اراک در یک هفته اخیر با افزایش بیش از پنج درصد به ۹۰ درصد رسیده است.

    «حسین بختیاری» افزود: انتظار می‌رود که مردم برای حفظ سلامتی و جان خود و کمک به کادر بهداشت و درمان رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را در اولویت داشته باشند.

    وی بیان کرد:افزایش شمار بیماران کرونایی دیگر تخت بستری خالی در مراکز درمانی این شهرستان باقی نگذاشته و تامین تخت خالی برای مبتلایان بدحال به سختی صورت می‌گیرد و تنها راه جلوگیری از شیوع این بیماری توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

    فرماندار اراک ادامه داد: تصمیم‌های سختگیرانه‌ای در کمیته مقابله با کرونا شهرستان اراک اعمال شده و شیوع بالا در موج سوم کرونا دیگر جایی برای تذکرو فرصت دهی به افراد سهل‌انگار نگذاشته و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

    بختیاری اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته مقابله با بیماری کرونا در شهرستان اراک  هر دستگاه، سازمان و نهادی که کارکنان آن پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مدیر آن مجموعه مورد سئوال قرار می‌گیردو در این راستا تنها در کمتر از ۱۰ روز اخیر ۲ دستگاه اجرایی این شهرستان معرفی شده است.

    وی بیان کرد: صنوف اراک نیز تذکر و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند و اگر تخلفی مشاهده شود رئیس صنف مربوط باید پاسخگو باشد و از این پس، هر صنفی که به واسطه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مهر و موم شود بنر آن باید از سوی رئیس صنف تهیه و نصب شود.

    فرماندار اراک افزود:دریافت پول نقد در  نانوایی‌ها تحت هر شرایطی ممنوع است و باید تنها از طریق دستگاه کارت‌خوان و وجود مواد ضدعفونی در کنار آن پول رد و بدل شود و هرگونه گزارش در پذیرش افراد بدون ماسک و یا رعالیت نشدن فاصله گذاری اجتماعی منجر به بسته شدن این واحد خواهد شد.

    بختیاری عنوان کرد: اتوبوس‌های عمومی و تاکسی‌های بین شهری به‌صورت مستمر بازرسی می‌شوند و در این بخش تخلفاتی گزارش شده که برای آن تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده و در صورت مشاهده هر تخلف مدیرعامل اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید پاسخگو باشد.

    وی گفت: به‌زودی تقسیم کرایه نفر سوم تاکسی‌ها بر چهار نفر (یک نفر راننده و سه سرنشین دیگر) در ستاد مقابله با کورنا استان مرکزی مصوب می‌شود.

    فرماندار اراک ادامه داد: خودروهای شخصی نیز تاز سوی مسئولان مربوطه رصد می‌شوند و هر راننده‌ای که دارای یک سرنشین باشد مکلف به زدن ماسک است و افرادی که در این راستا تخطی کنند، جریمه می‌شوند.

    بختیاری اظهار داشت: بیشترین تخلفات رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مربوط به صنوف مشاوران املاک، میوه و تره‌بار و نانوایی‌ها است که روسای اتحادیه‌های این صنف فراخوانده شده و تذکرات لازم به آنان ارایه شده و پس از این دیگر هیچ تخلفی قابل چشم پوشی نیست.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *