×
×

ابتلای ۲۴ هزار زنجانی به کووید ۱۹

  • کد نوشته: 12421
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۵
  • ۰
  • از آغاز شیوع ویروس کرونا، 24 هزار و 48 زنجانی به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند که بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار بیماران بستری طی چند روز گذشته افزایش یافته و همین موضوع موجبات نگرانی را فراهم کرده است.
    ابتلای ۲۴ هزار زنجانی به کووید ۱۹
  • تبلیغ هدفمند

    از آغاز شیوع ویروس کرونا، ۲۴ هزار و ۴۸ زنجانی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار بیماران بستری طی چند روز گذشته افزایش یافته و همین موضوع موجبات نگرانی را فراهم کرده است.

    ابتلای 24 هزار زنجانی به کووید 19
    ابتلای ۲۴ هزار زنجانی به کووید ۱۹

    کرونا و آمار فرآینده آن، این روزها تبدیل به یک دغدغه اساسی شده است و گویا دیگر کاری از دست کسی بر نمی‌آید.

    گزارش‌ها از غیرقابل کنترل شدن اوضاع در برخی شهرستان‌ها که از ابتدای شیوع کرونا، همواره در وضعیت قرمز قرار داشته، شده به طوری که تمیهدات ویژه برای این شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

     ابهر و خرم‌دره دو شهرستانی هستند که وضعیت آن‌ها به لحاظ کرونایی نه قرمز بلکه فوق قرمز است و قرار است اقدامات ویژه در آن‌ها عملیاتی شود.

    گفتنی است، بیمارستان ولی‌عصر به عنوان مرکز درمانی مرکزی در پذیرش بیماران کرونایی ۴۰ درصد از حجم این بار را بر عهده دارد و از قرار با افزایش آمار بیماران بستری، تعداد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در حال افزایش است.

    بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار مبتلایان سرپایی به کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی ۱۹ هزار و ۵۶۴ مورد بوده است که ۱۹۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۴ هزار و ۴۸ نفر رسیده است.

    براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک ۱۳ هزار و ۳۶۲ نفر اعلام شده است.

    بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۴ هزار و ۴۸۴ نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که ۳ هزار و ۶۰۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

    در حال حاضر ۵۱۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۴ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

    همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 629 نفر جان خود را از دست داده‌اند که هفت نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *