×
×

رییس اداره آموزش عشایری آموزش و پرورش لرستان
مدارس عشایر تعطیل شد

  • کد نوشته: 12684
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۸
  • ۰
  • رییس اداره آموزش عشایری آموزش و پرورش لرستان گفت: تمام مدارس شبانه‌ روزی و خوابگاهی مناطق عشایری استان تعطیل شده و آموزش‌های غیرحضوری در دستور کار قرار گرفته است.
    مدارس عشایر تعطیل شد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره آموزش عشایری آموزش و پرورش لرستان گفت: تمام مدارس شبانه‌ روزی و خوابگاهی مناطق عشایری استان تعطیل شده و آموزش‌های غیرحضوری در دستور کار قرار گرفته است.

    محمدحسن حسنوند بیان کرد: دانش‌آموزانی که امکان استفاده از شبکه آموزش و برنامه شاد را دارند از طریق آموزش مجازی و مابقی، توسط معلمان و راهبران آموزشی و با استفاده از درسنامه، روند تحصیلی را ادامه می دهند.

    وی اظهار داشت: با آغاز سالتحصیلی جدید، اولویت آموزش مدارس عشایری استان بر اساس حضور دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، آموزش مدارسی که به اینترنت و شبکه شاد دسترسی دارند به صورت غیرحضوری است.

    مدارس عشایر تعطیل شد
    مدارس عشایر تعطیل شد

    وی با اشاره به آموزش دانش آموزان عشایری بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: آموزش در مدارس کم جمعیت، با تقسیم بندی دانش‌آموزان به تعداد کمتر و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در حال پیگیری است که در صورت لزوم، تمامی مدارس تعطیل و آموزش‌های غیرحضوری از طریق درسنامه و محتوای آموزشی ارایه می‌شود.

    حسنوند با تاکید بر اینکه بسیاری از مناطق عشایری لرستان تحت پوشش اینترنت قرار ندارد ادامه داد: درصد بسیار کمی از دانش‌آموزان عشایری استان به اینترنت و آموزش‌های غیرحضوری دسترسی دارند و مابقی، توسط معلمان و راهبران آموزشی با استفاد از لوح فشرده و محتواهای درسی تحت آموزش هستند.

    وی تصریح کرد: باتوجه به کمک خیران برای تهیه گوشی هوشمند دانش‌آموزان عشایری لرستان، درخواست تهیه ۱۰۰ دستگاه گوشی به اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام شده است.

    حسنوند با اشاره به تحصیل پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز در ۴۴۷ مدرسه عشایری لرستان گفت: سالتحصیلی جدید ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیرین برای تامین مواد بهداشتی، چادر و پلاستیک برای  این تعداد هزینه شده است.

    در حال حاضر ۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان تحصیل می کنند.

    لرستان هم اکنون در وضعیت قرمز شیوع کرونا است که چهار شهر الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر آن شرایط فوق حاد دارند، خرم‌آباد و بروجرد نیز در وضعیت بحرانی هستند و تمام محدودیت‌های کرونایی تا جمعه نهم آبان ماه در این استان تمدید شده است.

    ۳۸ هزار و ۷۷۴ مورد مثبت کرونا تا چهارم آبان ماه در لرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۷۶ نفر جان باخته‌اند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *