×
×

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
شناسایی۴۷۸بیمار کرونایی توسط اورژانس

  • کد نوشته: 12931
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱
  • ۰
  • رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا مهرماه امسال ۴۸۷ بیمار کرونایی از طریق تماس با اورژانس ۱۱۵ شناسایی شدند.
    شناسایی۴۷۸بیمار کرونایی توسط اورژانس
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا مهرماه امسال ۴۸۷ بیمار کرونایی از طریق تماس با اورژانس ۱۱۵ شناسایی شدند.

    دکتر تقی دولت آبادی افزود: از این تعداد، ۴۰۰ بیمار به بیمارستان ها برای درمان منتقل شدند و ۸۷ بیمار نیز در محل تحت درمان قرار گرفتند.

    وی با بیان اینکه تمامی کارکنان عملیاتی اورژانس استان از ابتدای شیوع کرونا با گذراندن دوره های تخصصی مواجهه با کرونا، در کنار هم استانی ها بودند، افزود: آموزش های همگانی در خصوص کرونا به شکل مجازی و از طریق صداوسیما، سایت‌های خبری و شبکه های اجتماعی برای هم استانی ها انجام شد.

    دولت آبادی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا، اورژانس ۱۱۵ بی وقفه به مردم خدمت رسانی می کند و این امر انرژی زیادی را از کارکنان اورژانس و کادر درمان گرفته است بنابراین از مردم تقاضا می کنم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و زدن ماسک برای نابودی این ویروس منحوس کمک کنند.

    شناسایی۴۷۸بیمار کرونایی توسط اورژانس
    شناسایی۴۷۸بیمار کرونایی توسط اورژانس

    پیشتر، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفته بود: روند ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ به صورت جمعی و خانوادگی درآمده است که این وضعیت موجب فرسایش کادر درمانی شده و آنان را خسته کرده است.

    دکتر سیداحمد هاشمی با اشاره به تعداد پایین مرگ و میرها در حال حاضر و افزایش تعداد بستری ها، اظهار داشته است: در موج اول بیماری، میزان مرگ و میرها روزانه ۲ نفر بود که اینک به ۲.۵ تا ۲.۷ نفر رسیده است که البته از میانگین کشوری آن پایین تر است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین گفته است: در موج اول بیماری روزانه ۱۹۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری  می شدند، که در تیرماه امسال این رقم بین ۲۵۰ تا ۲۸۰ بود و اینک افزایش یافته به نحوی که  هفته پیش شمار بیماران بستری کرونایی در استان به ۳۰۲ تن افزایش یافت که نشان دهنده این است که چرخش ویروس بیشتر شده است.

    استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده که این شرایط همچنان برقرار است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *