×
×

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان
خسارت ۱۰۰۰خانه روستایی

  • کد نوشته: 13078
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۲
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون براثر وقوع حوادث قهری و غیرمترقبه حدود هزار خانه در این استان دچار خسارت شد.
    خسارت ۱۰۰۰خانه روستایی
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون براثر وقوع حوادث قهری و غیرمترقبه حدود هزار خانه در این استان دچار خسارت شد.

    سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در جمع مسوولان دستگاههای اجرایی گلستان با تشریح اقدامات بنیاد مسکن و پیگیری بازسازی خانه‌های روستایی اظهار داشت: بنیاد مسکن برای بازسازی خانه هایی روستایی منتظر تامین اعتبار نماند و با استفاده از منابع داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن کار ساخت و ساز ۱۰ هزار واحد آسیب دیده را آغاز کرد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان وی گفت: سال گذشته نیز مقاوم سازی ۱۱ هزار خانه روستایی استان انجام شد و در مجموع سرعت بازسازی در حدی خوب است که سال گذشته جزو استان‌های پیشرو در ساخت مسکن سیل‌زدگان معرفی شدیم.

    خسارت ۱۰۰۰خانه روستایی
    خسارت ۱۰۰۰خانه روستایی

    در گزارش بنیاد مسکن گلستان اشاره ای به جزییات خانه های تخریبی و ریز پیشرفت فیزیکی آنها نشده است.

    بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی آسیب دیده در اثر سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی از جمله مسوولیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان همچنین گفت: در بیش از ۶۰۰ روستای استان طرح هادی روستایی انجام شده یا در دست اقدام است همچنین بیش از ۹۸ هزار جلد سند مالکیت در روستاها و شهرها با کمک اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل مردم شده است.

    طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود.

    تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح هادی روستایی است.

    طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی روستایی است.

    حسینی افزود: هم اکنون صدور اسناد مالکیت در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر گلستان با هماهنگی بنیاد علوی در دست اجرا است.

    ۴۶ درصد جمعیت استان گلستان در روستا زندگی می کنند که به سبب سکونت مردم در روستاها، گلستان رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *