×
×

سایه شوم کرونا

  • کد نوشته: 13215
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۴
  • ۰
  • این روزها که اعداد و ارقام همچنان با رکورد شکنی های پی در پی خبر از بحران و فاجعه تهدید کرونا برای سلامت انسانها می دهد، ترس و واهمه ای برای در امان ماندن از شر این ویروس منحوس به جان همه افتاده است.
    سایه شوم کرونا
  • تبلیغ هدفمند

     این روزها که اعداد و ارقام همچنان با رکورد شکنی های پی در پی خبر از بحران و فاجعه تهدید کرونا برای سلامت انسانها می دهد، ترس و واهمه ای برای در امان ماندن از شر این ویروس منحوس به جان همه افتاده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، حالا بیش از هر زمان دیگر از روزهای شیوع کرونا تاکنون نگرانی و احساس خطر از این بیماری وجود همه را گرفته است زیرا که دایره محاصره کرونا روز به روز تنگ تر و تنگ تر می شود و حالا خبر ابتلای اعضای خانواده ها و مرگ و میرها بیش از هر زمان دیگر شنیده می شود.

    نگرانی در وجود بسیاری موج می زند و اشک در چشمان کسانی که عزیزانشان در بستر بیماری با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، حلقه زده و نفس به نفس عزیزانشان دعا می کنند که قربانی این ویروس نشوند.

    حالا با شیوع گسترده کرونا در بسیاری از مناطق سایه سنگین و سیاه این بیماری آنچنان هراسی در دل همه به راه انداخته که بسیاری محدودیت ها دوباره توسط مسوولان اعمال شده است.

    از تعطیلی بازارها و کاهش ۵۰ درصد نیروهای اداری تا محدودیت های ترافیکی در شهرستان هایی که رنگ آنها از قرمز عبور کرده و به دلیل افزایش آمار بستری ها و مرگ و میرها و مبتلایان سیاه شده است.

    اعمال محدودیت تردد در شهر ایلام

    فرمانده پلیس راه ایلام از اعمال محدودیت های ناشی از شیوع کرونا برای شهرستان ایلام به مدت چهار روز خبر داد.

    سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: چهار نقطه پرتردد شهرستان ایلام شامل میدان ارغوان، میدان قرآن، خروجی های مهدی آباد و هفت چشمه مشمول طرح اعمال قانون محدودیت های تردد هستند و این محدودیت ها تا ساعت ۲۴ روز جمعه ادامه می یابد.

    وی افزود: این محدودیت ها برای خودروهای حامل مسافر، حمل بار، مایحتاج عمومی مردم، سوخت و اقلام ضروری اعمال نمی شود و همچنین کارکنان دستگاه های دولتی یا شرکت ها و کارخانه ها برای تردد به محل کار و منزل یا ماموریت نیازمند برگه تردد از محل فعالیت خود هستند.

    همتی زاده یادآور شد: همچنین افرادی که نیازمند اعمال جراحی یا کارهای قضایی هستند باید در دسترس داشتن مجوزهای عبور و مرور و ارائه این مجوزها به ایستگاه های ورودی و خروجی پلیس و راه اجازه تردد به خارج یا داخل شهر ایلام را پیدا کنند.

    جریمه نقدی در انتظار رانندگان و مسافران فاقد ماسک

    وی تاکید کرد: همه رانندگان و سرنشینان خودروها ملزم به استفاده از ماسک هستند و در صورت نداشتن ماسک راننده مبلغ یک میلیون ریال و سرنشینان فاقد ماسک هم ۲۰۰ هزار ریال جریمه نقدی می شوند و نیز احراز و اثبات ترددهای غیرضروری خودروها هم پنج میلیون ریال جریمه نقدی در پی خواهد داشت.

    خودروهای غیر بومی حق ورود به شهر ایلام ندارند

    وی اضافه کرد: باتوجه به وضعیت سیاه شهرستان ایلام به علت کرونا هیچ خودرو پلاک غیربومی حق ورود به داخل شهر ایلام را ندارد مگر خودروهای دارای پلاک غیربومی دارای برگه تردد و نیز دارندگان خودروهای پلاک غیربومی ساکن ایلام نیز باید برگه ورود و خروج برای ترددهای ضروری در دست داشته باشند.

    همتی زاده از مردم خواست فردا و نیز در روزهای پایانی هفته از سفرهای غیرضروری به خارج نقاط ایلام خودداری کنند و نیز برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان ها و یا حضور مردم در تفرجگاه های طبیعی با برخورد جدی پلیس همراه خواهد بود.

    لغو مراسم سیزده آبان به صورت حضوری و برگزاری آن در فضای مجازی

    با توجه به افزایش شما ابتلا به کرونا در استان و قرار گرفتن دو شهرستان ایلام و ایوان در وضعیت سیاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی ۱۳ آبان را به صورت حضوری لغو کرد.

    این در حالی است که بسیاری از رسانه ها و گروه های مختلف با به راه انداختن کمپین هایی برگزاری این آیین سیاسی در فضای مجازی را دنبال می کنند تا سیاست های جنایتکارانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنند.

    رنگ سیاه ایلام و ایوان در اثر کرونا

    استاندار ایلام گفت: بر اساس اعلام نظر ستاد ملی کرونا وضعیت دو شهرستان ایلام و ایوان این استان از حالت قرمز به حالت فوق خطرناک و سیاه تبدیل شده است.

    قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه با بیان اینکه ۲ شهرستان ایلام و ایوان در وضعیت بحرانی و خطرناک کرونا قرار گرفتند  افزود: مردم تا اطلاع بعدی به این ۲ شهرستان سفر نکند.

    وی یادآور شد: در شهرستان‌های پرخطر ایلام و ایوان گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل و حضور کارمندان تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

    وی افزود: در مناطق سیاه استان نظیر شهرستان‌های ایلام و ایوان حتی اگر وضعیت کارمندان در ابتلا به بیماری و یا داشتن علائم و بیماری زمینه‌ای حادتر بود، اجازه کاهش حضور این کارمندان و دورکاری آن‌ها بیشتر از میزان مجاز وجود دارد.

    استاندار ایلام در ارتباط با زمان اعمال محدودیت‌های جدید کرونا نیز گفت: این محدودیت‌ها از امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

    سلیمانی‌دشتکی از منع تردد و رفت و آمد برای خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای غیربومی به شهر ایلام خبر داد و افزود: براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، از ساعت ۱۲ ظهر امروز این محدودیت‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام مرکز استان اعمال خواهد شد و تا ساعت ۱۲ شب روز جمعه ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

    جریمه ۵۰۰هزارتومانی در انتظار متخلفان

    استاندار ایلام تاکید کرد: در صورت عدم توجه به محدودیت تردد و اخطار پلیس، متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. 

    سلیمانی دشتکی از محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرستان‌های قرمز و نارنجی و و محدودیت گروه شغلی چهار در مناطق زرد استان خبر داد و گفت: همچنین بر اساس اعلام نظر ستاد ملی کرونا شهرستان دره‌شهر از حالت سیاه به قرمز تبدیل شده است.

    وی افزود: مشاغل گروه اول صرفا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است و این مشاغل تعطیل نیستند.

    وی در خصوص  وضعیت کرونا در سایر شهرستان‌های استان افزود: شهرستان‌های دره‌شهر، چرداول، دهلران، مهران و آبدانان در وضعیت قرمز کرونا، شهرستان‌های بدره، سیروان و ملکشاهی در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان هلیلان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

    لیست اداراتی که پروتکل های بهداشتی رعایت نکنند در اختیار استانداری قرار می گیرد

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: لیست اداراتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند در اختیار استانداری قرار داده می شود تا تصمیم لازم برای دادن تذکر و برخورد قانونی اتخاذ شود.

    دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: اعمال دورکاری و کاهش حضور کارکنان در ادارات یک تدبیر خوب است اما با توجه به ماندگاری چندین ساعت افراد در یک محیط علاوه بر زدن ماسک باید تهویه هوا نیز جریان داشته باشد تا افراد از ابتلا به کرونا در امان بمانند.

    وی افزود: کارمندان باید از ارایه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند زیرا این تهدیدی برای سلامت خود و خانواده اشان بشمار می رود و می تواند در فرهنگ زدن ماسک کمک کند.

    آمار ابتلا کارمندان به کرونا بیش از پنج هزار نفر است

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم ایلام گفت: بیش از پنج هزار و ۳۴۰نفر از کارمندان ایلامی تاکنون به کرونا مبتلا شده اند اما بدون شک این آمار بسیار بیشتر از این تعداد است زیرا بسیاری ها یا است نداده اند یا خود را کارمند معرفی نکرده اند.

    صادقی فر اظهار داشت: حمایت ستاد استانی کرونا و استاندار ایلام برای دورکاری کارمندان و حفظ جان آنها از کرونا اقدام شود و گروه های مختلف به ویژه مادران باردار، دارای کودک، دارای بیماریهای زمینه ای و معلولین بسیار تاکید شده است.

    وی افزود: برخی از مدیران از فرستادن و کاهش تعداد کارکنان در ادارات ممانعت می کنند اما می شود با مدیریت صحیح برای حفظ سلامت کارمندان به عنوان جمعیت فعال شاغل همه افراد در این چند ماه سخت در پیش رو در دورکاری بروند.

    وی اضافه کرد: باید مواجهه کارکنان با شلوغی و داشتن ارباب رجوع کمتر شود و شمار افراد کارمند در ادارات کاسته شود.

    ورود افراد مشکوک در ادارات ممنوع است

    صادقی فر گفت: ورود افراد مشکوک در ادارات ممنوع است زیرا ممکن است مبتلا به کرونا باشد و چندین نفر را گرفتار بیماری کند.

    وی اظهار داشت: همه مدیران الزامات باید از ورود افراد مشکوک که بدن درد و تب و سرفه دارند به ادارات جلوگیری کنند و با ماندن آنها در خانه موافقت کنند.

    به گزارش ایرنا، آمار ابتلا به کرونا در استان ایلام رو به افزایش نهاده و ایلام در رتبه های برتر استانهای کشور از نظر شمار افراد بستری قرار دارد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *