×
×

نگرانی حذف وزنه برداری ازالمپیک

  • کد نوشته: 13520
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • ۰
  • نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان چالش این روزهای این رشته را نبود ثبات در فدراسیون بین‌المللی عنوان کرد و گفت: به دلیل برخی تخلفات و گسترش دوپینگ، خطر حذف وزنه‌برداری از المپیک نگران‌کننده است.
    نگرانی حذف وزنه برداری ازالمپیک
  • تبلیغ هدفمند

    نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان چالش این روزهای این رشته را نبود ثبات در فدراسیون بین‌المللی عنوان کرد و گفت: به دلیل برخی تخلفات و گسترش دوپینگ، خطر حذف وزنه‌برداری از المپیک نگران‌کننده است.

    سیده‌الهام حسینی وزنه‌بردار دسته ۷۶ کیلوگرم و نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان این روزها به دلیل بحران کرونا همچون وزنه‌برداران دیگر به تنهایی تمرین می‌کند و در کنار آن به آموزش وزنه‌برداری می‌پردازد.

    همچنین از ۲۸ آبان ماه اردوی تیم ملی وزنه برداری زنان به جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به صورت ادواری برگزار خواهد شد که حسینی یکی از نفرات دعوت شده به اردو است.

    مشروح گفت و گوی حسینی با خبرنگار ایرنا را در زیر می‌خوانیم:

    اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به زودی شروع می‌شود، آیا با شیوه ادواری برای برپایی این اردوها موافقید؟

    شیوه ادواری خیلی خوب و مناسب است زیرا مدتی است که در اردوها نبودیم و شرایط خیلی سختی را به دلیل تنهایی تمرین کردن داشتیم. اینکه یک فردی را در کنار خود برای تمرین داشته باشیم خیلی به ما کمک می‌کند تا بهتر وزنه بزنیم. به نظرم فدراسیون شیوه مناسبی را برای برگزاری اردوهای تیم ملی انتخاب کرده است.

    نگرانی حذف وزنه برداری ازالمپیک
    نگرانی حذف وزنه برداری ازالمپیک

    اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند به کیفیت برگزاری اردوی تیم ملی کمک کند چیست؟

    مهم‌ترین عامل برای بهبود کیفیت اردوی تیم ملی این است که شرایط قرنطینه خوب پیش برود تا ملی‌پوشان به کرونا مبتلا نشوند و با خیال راحت تمرین کنند. هر چند که فدراسیون برنامه‌هایی را برای این امر لحاظ کرده است و ما هم باید خودمان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بکوشیم.

    با توجه به اینکه هنوز تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نیست و بعد از مدت‌ها این اردو برای ملی‌پوشان برگزار می شود تا چه حد می‌تواند در آمادگی جسمانی و افزایش انگیزه شما موثر باشد؟

    برگزاری اردو در حفظ، آمادگی جسمانی و انگیزه خیلی موثر است و شرایطی که در اردوها برای ما فراهم می‌شود در تمرینات شخصی نداریم و حضور در اردوها خیلی می‌تواند به افزایش انگیزه ما کمک کند و نیز فضای رقابتی بهتری خواهیم داشت که در بهبود رکوردها نیز موثر است.

    مهم‌ترین چالش این روزهای وزنه‌برداری چیست؟

    مهم‌ترین چالش در وزنه‌برداری در سراسر دنیا مشخص نشدن تکلیف ریاست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری است. به‌خاطر دوپینگ‌های متعدد و تخلفات کشورهای مختلف اکنون خطر حذف وزنه‌برداری از المپیک نگران کننده است.

    آیا تمرینات قهرمانان وزنه‌برداری سراسر دنیا را رصد می‌کنید؟

    بله. در این روزهای کرونایی وقتی وضعیت تمامی وزنه‌برداران مطرح جهان را رصد می‌کنم، می‌بینیم که هیچکدام بیکار نیستند و با همه قدرت در حال تمرین هستند و شرایط خوبی دارند.  

    گران‌ترین ابزاری که در وزنه‌برداری می‌خرید چیست و چقدر برای آن هزینه می‌کنید؟

    تهیه تجهیزات وزنه‌برداری هم داخلی و خارجی خیلی گران است اما بیشترین چیزی که برای آن هزینه می‌کنم مکمل‌های تغذیه‌ای و ماساژ و فیزوتراپی است.

    آیا به آموزش وزنه‌برداری هم می‌پردازید؟

    بله. پنج شاگرد نوجوان و نونهال دارم که قبل یا بعد از تمرینات اصلی خودم به آنان اصول وزنه‌برداری را آموزش می‌دهم.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *