×
×

مدیر جهاد کشاورزی شیروان
تحویل۱۸هزارتن چغندربه کارخانه قند

  • کد نوشته: 13698
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۹
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از زمان تحویل چغندر در این شهرستان(۱۲ مهرماه) تاکنون ۱۸ هزار تن محصول به کارخانه قند این شهرستان خراسان شمالی تحویل شده است که این روند تا نیمه بهمن ادامه دارد.
    تحویل۱۸هزارتن چغندربه کارخانه قند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از زمان تحویل چغندر در این شهرستان(۱۲ مهرماه) تاکنون ۱۸ هزار تن محصول به کارخانه قند این شهرستان خراسان شمالی تحویل شده است که این روند تا نیمه بهمن ادامه دارد.

    مهران حیاتی اظهار داشت: سطح زیر کشت این محصول امسال، ۹۳۰ هکتار بود که تاکنون محصول ۲۷۰ هکتار از این اراضی برداشت شده است.

    وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال، ۴۱ هزار تن محصول از سطح کشتزارهای شهرستان تولید شود گفت: تولید این محصول نسبت به پارسال ۶ درصد افزایش دارد.

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان یکی از دلایل افزایش تولید این محصول را  افزایش قیمت چغندر قند دانست.

    حیاتی در ادامه افزود: میانگین عیار این محصول در سال گذشته ۱۷.۵۰ درصد و امسال ۱۸.۳۸ درصد است که به دلیل نظارت بیشتر جهاد کشاورزی و  انجام تعیین درست درصد عیار از سوی نظام صنفی چغندرکاران لوح تقدیری به جهاد کشاورزی شیروان اهدا شده است.

    تحویل۱۸هزارتن چغندربه کارخانه قند
    تحویل۱۸هزارتن چغندربه کارخانه قند

    پارسال ۷۵۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان شیروان زیر کشت چغندر قند رفته بود که از این سطح ۳۷ هزار و ۴۰۰ تن محصول با میانگین عیار ۱۷.۵۰ برداشت شد.

    استان خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشتزارهای چغندر کشور در تولید ۱.۵۱ درصد این محصول سهم دارد.

    پارسال در مجموع ۱۷۱ هزار تن محصول چغندر تحویل کارخانه قند شیروان شده بود که ۹۰ هزار تن متعلق به کشاورزان خراسان شمالی بود.

    کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

    ۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

    کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *