×
×

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان
اطفای حریق به واسطه برکت خداوند

  • کد نوشته: 13709
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۰
  • ۰
  • مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به استمرار فعالیت سامانه بارشی در محدوده جنگل توسکستان از صبح امروز یکشنبه گفت که باران، آتش مناطق جنگلی شرق گرگان که از هشت روز پیش آغاز شده بود را به طور کامل خاموش کرد.
    اطفای حریق به واسطه برکت خداوند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به استمرار فعالیت سامانه بارشی در محدوده جنگل توسکستان از صبح امروز یکشنبه گفت که باران، آتش مناطق جنگلی شرق گرگان که از هشت روز پیش آغاز شده بود را به طور کامل خاموش کرد.

    سیدرضا قادری اظهار داشت : بر اساس گزارش چندین اکیپ امدادی که صبح امروز از کانون آتش در ارتفاعات جنگلی توسکستان به مقر فرماندهی عملیات برگشتند هیچ آتشی در جنگل‌های توسکستان وجود ندارد و همه کانون های آتش پس از تلاش چند روزه نیروهای مردمی و بارش باران صبح امروز مهار شد .

     وی افزود: به سبب مه شدید و بارش باران امکان اعزام تیم های پایش به ارتفاعات توسکستان وجود ندارد اما صبح فردا سه گروه برای بررسی عرصه های جنگلی و ارزیابی خسارت آتش راهی این منطقه می شوند.

    بگفته وی با بهبود شرایط جوی تلاش برای تعیین دقیق مساحت آتش‌سوزی و علت اصلی وقوع آن آغاز خواهد شد.

    اطفای حریق به واسطه برکت خداوند
    اطفای حریق به واسطه برکت خداوند

    توسکستان در ادامه جنگل‌های هیرکانی و در ارتفاعات حائل استانهای گلستان و سمنان حدفاصل شهرستانهای گرگان – شاهرود قرار دارد و ارتفاع منطقه آتش افزون بر ۲ هزار متر است.

    آتش از یکشنبه ۱۱ آبان جنگل‌های پهن‌برگ توسکستان گرگان را فرا گرفت و آرام آرام به سمت ارتفاعات پنبول‌چال و مازوآروم و سپس گنج‌دره، دمبلیان، دره‌دوک، گجه ، مازوآروم و روغن خانه گسترش یافت و در این مدت علاوه بر سوزاندن گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی (نیمه چوبی)  تعدادی از تنه های درختان جنگلی را خاکستر کرد.

    افزایش دمای چند روز قبل گرگان به حدود ۳۵ درجه که در این فصل از سال کم سابقه است و حضور گردشگران در مناطق جنگلی از دلایل احتمالی آتش سوزی جنگل توسکستان است.

    زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *