×
×

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری
بهره‌مندی کارگاه‌های تازه تاسیس ازطرح یارانه دستمزد

  • کد نوشته: 13763
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۹
  • ۰
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگاه‌های تازه تاسیس که تا پیش از این مشمول طرح یارانه دستمزد نمی‌شدند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
    بهره‌مندی کارگاه‌های تازه تاسیس ازطرح یارانه دستمزد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگاه‌های تازه تاسیس که تا پیش از این مشمول طرح یارانه دستمزد نمی‌شدند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

    سید حفیظ‌الله فاضلی افزود: بر این اساس کارفرمایان کارگاه‌های تازه تاسیس می‌توانند با جذب نیروهای جدید از تخفیف ۳۰ درصدی حداقل دستمزد شورای‌عالی کار به ازای هر نیروی کار جذب شده بهره‌مند شوند.

    وی ادامه داد: بر اساس این طرح ۳۰ درصد دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش‌آموختگان دانشگاهی در قالب طرح یارانه دستمزد از سوی دولت پرداخت می‌شود.

    فاضلی تصریح کرد: با آغاز اجرای این طرح در استان از مرداد سال ۹۸ تاکنون ۵۸۰ نیروی کار از طرح یارانه دستمزد بهره‌مند شده‌اند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدت استفاده از طرح یارانه دستمزد یک سال است، خاطر نشان کرد: در طرح جدید مردان با کارت پایان خدمت سربازی تا ۳۹ سال و زنان سرپرست خانوار تا ۴۵ سال سن مشمول طرح یارانه دستمزد می‌شوند.

    بهره‌مندی کارگاه‌های تازه تاسیس ازطرح یارانه دستمزد
    بهره‌مندی کارگاه‌های تازه تاسیس ازطرح یارانه دستمزد

    فاضلی افزود: در گذشته کارفرمایان برای بهره مندی از طرح یارانه دستمزد باید لیست بیمه اولیه را به تناسب ۶۰ درصد افزایش نیرو استفاده می‌کردند اما در دستورالعمل جدید تا پنج برابر میانگین لیست بیمه‌ای خود طی ۱۲ ماه گذشته می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

    به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید در کنار تلاش برای تثبیت اشتغال موجود، در تلاش است تا در استانهایی که با نرخ بیکاری بالاتری مواجه هستند، با اجرا طرح‌هایی بتواند بخشی از بیکاری موجود را مهار و برای جوانان جویای کار، فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

    یکی از مهمترین این طرح‌ها، طرح یارانه دستمزد است. به موجب این طرح، به کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

    این طرح در هشت استان چهارمحال و بختیاری، ایلام، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خراسان خوبی از سال گذشته آغاز شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *