×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
دورقمی شدن بخاطربی توجهی

  • کد نوشته: 13854
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۰
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هشدار داد: اگر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت و در آینده‌ای نزدیک شمار فوتی‌های استان ۲ رقمی خواهد شد.
    دورقمی شدن بخاطربی توجهی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هشدار داد: اگر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت و در آینده‌ای نزدیک شمار فوتی‌های استان ۲ رقمی خواهد شد.

    دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: هم اکنون شمار بیماران بستری کرونا در استان به حدی افزایش یافته است که بعضا در یک روز شاهد بستری ۷۸ نفر نیز بوده ایم.

    وی با بیان اینکه اکنون شمار بیماران بدحال و یا دارای وضعیت وخیم کرونایی نیز رو به افزایش گذاشته است، گفت: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد احتمال دارد تا یک ماه دیگر روزانه با ۲۰ مرگ کرونایی مواجه شویم.

    وی شمار کنونی مبتلایان کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان های استان را بیش از ۳۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: افزایش تعداد بیماران بستری، نیروهای بهداشت و درمان را نیز با مخاطره مواجه می کند و علاوه بر خستگی، شماری از اعضای کادر درمان نیز به دلیل ابتلا به کرونا مجبور به استراحت شده اند و علیرغم کمبود نیرو در بیمارستان ها، اکنون ۷۵ نفر از نیروهای ما به علت بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می برند.

    دورقمی شدن بخاطربی توجهی
    دورقمی شدن بخاطربی توجهی

    وی افزود: سیر صعودی ابتلا به بیماری اگر به همین شکل ادامه داشته باشد نه تنها بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بلکه دیگر بیمارستان های مرکز استان خراسان شمالی و دیگر شهرستان ها باید به بیماران کرونایی اختصاص داده شود.

    وی با بیان اینکه اکنون بستری بیماران مدیریت می شود، اظهار داشت: هفته قبل تعداد بیماران افزایش یافت که اگر مدیریت نمی شد با مشکل مواجه می شدیم و هم اکنون نیز بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد در وضعیتی قرار دارد که ممکن است نیاز به تخت های بیشتری داشته باشیم.

    دکتر هاشمی گفت: اگر روند شیوع بیماری با این سرعت پیش رود، حتما باید تخت های بیمارستانی بیشتری را آماده کنیم و  هم اکنون نیز در سایر بیمارستان های استان آمادگی نسبی ایجاد شده است که در صورت نیاز از ظرفیت آنها بهره گرفته شود.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: ظرفیت سه آی. سی. یوی بیمارستان امام حسن(ع) تکمیل شده است و در حال راه اندازی یک آی سی یوی دیگر هستیم و همه این موارد نشان از وضعیت سختی در استان دارد.

    مردم در خانه بمانند 

    دکتر هاشمی گفت: مردم باید محدودیت های کرونایی و پروتکل هایی را که مرتب گوشزد می شود، جدی گرفته و از هرگونه رفت و آمد غیرضروری، اجتماع و ماندن در فضاهای محدود و بسته با افراد دیگر دوری کنند.  

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افراد مبتلا نیز خواست تا در خانه بمانند و افزود: افرادی که نتیجه آزمایش ابتلا به کرونای آنان مثبت شده است، قرنطینه را جدی بگیرند و حال آنکه متاسفانه دیده می شود برخی بیماران کرونایی پس از بهبود نسبی، قرنطینه را رها کرده و از خانه خارج می شوند که این امر موجب انتقال بیشتر بیماری می شود.

    وی افزود: استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها و اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری به شدت توصیه می شود و از مردم می خواهیم کرونا را جدی بگیرند زیرا این بیماری وجوه گوناگونی دارد و هنوز تمام ابعاد آن شناخته شده نیست.

    دکتر هاشمی از افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند نیز خواست تا با جدیت و دقت بیشتری پروتکل ها را رعایت کنند و اظهار داشت: اگر چه کرونا همه گروه های جامعه را درگیر کرده است اما افراد بالای ۵۰ سال و نیز بیماران خاص و زمینه دار باید در کاهش رفت و آمدهای خود و رعایت پروتکل ها بیشتر دقت کنند.

    استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *