×
×

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیای
مراکزتولیدبذرمنابع طبیعی خصوصی می شود

  • کد نوشته: 14072
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیای گفت: مراکز تولید بذر و نهال منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طریق ماده۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور به بخش خصوصی احاله مدیریت می‌شود.
    مراکزتولیدبذرمنابع طبیعی خصوصی می شود
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیای گفت: مراکز تولید بذر و نهال منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طریق ماده۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور به بخش خصوصی احاله مدیریت می‌شود.

    سید اسماعیل صالحی افزود: این امر به منظور کاهش تصدی‌گری و کاهش هزینه‌ها ایستگاه‌های تولید بذر و نهال انجام می‌شود.

    وی، با اشاره به اهمیت تولید بذر گونه‌های مرتعی و حفظ و حراست از تنوع ژنتیکی و تولید بذرهای مرتعی گفت: فعالیت این مراکز ضروری است تا برای احیای مراتع استان با مشارکت بخش خصوصی و اولویت شرکت‌های تعاونی فراگیر منابع طبیعی، احاله مدیریت شود.

    صالحی گفت: در استان۲ نهالستان تولید گونه‌های نیمه گرمسیری و سردسیری در لردگان و شهرکرد با مساحتی بیش از ۵۷ هکتار فعال است که ظرفیت تولید ۴۰ هزار اصله نهال را دارد.

    مراکزتولیدبذرمنابع طبیعی خصوصی می شود
    مراکزتولیدبذرمنابع طبیعی خصوصی می شود

    وی از فعالیت یک ایستگاه تولید بذر در استان با ۱۰۴ هکتار مساحت نیز خبر داد و افزود: در این مرکز گونه‌های خوش خوراک مانند آگروپایرون النگاتوم، سکاله، مونتانوم، قره یونجه و اسپرس تکثیر و تولید می‌شود.

    به گفته وی،۳۰ هکتار از این میزان قابلیت کشت و تکثیر بذر گیاهان مرتعی را دارد که در صورت زیر کشت بردن آن سالیانه در مجموع ۳۰ هزار کیلوگرم بذر انواع گونه‌های گیاهی تولید می‌شود.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت:در نهالستان‌های استان بر اساس برنامه‌ریزی‌ و مشارکت شرکت‌های تعاونی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۵۰ هزار اصله نهال در حال تولید است که این نهال‌ها در راستای احیا و توسعه جنگل‌های استان و همچنین طرح‌های جنگل‌کاری اقتصادی در مکان‌های شناسایی شده کشت می‌شود.

    وی اظهار داشت: در این نهالستان‌ها گونه‌های بادام، بنه، گلابی وحشی، زبان گنجشک، داغداغان، صنوبر و زالزالک تولید می‌شود.

    به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *