×
×

۸خانه آسیب دیده اززلزله ورانش زمین بهره‌برداری شد

  • کد نوشته: 14181
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۴
  • ۰
  • بهره‌برداری از نخستین خانه بازسازی شده در روستای زلزله‌زده "فرق‌سر" و هفت واحد مسکونی در محله "سعدآباد" روستای رانشی "آق امام" مراوه‌تپه امروز پنجشنبه با حضور استاندار و شماری از مدیران استان گلستان آغاز شد.
    ۸خانه آسیب دیده اززلزله ورانش زمین بهره‌برداری شد
  • تبلیغ هدفمند

     بهره‌برداری از نخستین خانه بازسازی شده در روستای زلزله‌زده “فرق‌سر” و هفت واحد مسکونی در محله “سعدآباد” روستای رانشی “آق امام” مراوه‌تپه امروز پنجشنبه با حضور استاندار و شماری از مدیران استان گلستان آغاز شد.

    هادی حق شناس استاندار گلستان در این مراسم گفت: هرچند تعداد واحدهای بازسازی شده کم است اما با توجه به مدت زمان کوتاه پس از زلزله نشان از عزم جزم دستگاههای اجرایی برای خانه دار شدن آسیب دیدگان در سریع ترین زمان ممکن است.

    سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه درباره واحدهای مسکونی افتتاح شده امروز به خبرنگار ایرنا گفت: واحد مسکونی روستای زلزله زده “فرق‌سر” که عملیات اجرایی آن یک روز پس از وقوع زمین لرزه ۵.۲ ریشتری پنجم مهرماه امسال این شهرستان شروع شد، پس از ۳۳ روز پایان یافت.

    ۸خانه آسیب دیده اززلزله ورانش زمین بهره‌برداری شد
    ۸خانه آسیب دیده اززلزله ورانش زمین بهره‌برداری شد

    هوشنگ محمودی بابیان اینکه برای ساخت این واحد مسکونی ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت و هشت تن سیمان رایگان اختصاص یافت، افزود: صدور پروانه ساخت توسط دهیاری و طراحی نقشه‌های اجرایی و نظارت بر ساخت آن توسط کارشناسان بنیاد مسکن نیز به صورت رایگان انجام شد. 

    وی یادآور شد: براثر زلزله ۵.۲ ریشتری پنج مهرماه امسال به ۲۵۰ واحد مسکونی در ۳۲ روستا بخش مرکزی و گلیداغ و نیز دو نقطه شهری شهرستان مراوه‌تپه که عمدتا خشتی و گلی بودند، خسارت وارد شد که از این تعداد ۲۱۰ واحد نیاز به بازسازی مجدد داشته و ۴۰ واحد دیگر هم نیازمند مرمت است.

    به گفته محمودی، واحدهای مسکونی در روستاهای “آق لر، فرق سر، شیخ لر، یکه توت، آلتی آغاچ بزرگ، دادلی غزنین، چنارلی، قازانقایه، پست دره پایین، آق تقه جدید، الله نور و مردم دره” مراوه‌تپه بیشترین آسیب را از این زمین لرزه دیدند.

    سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه همچنین با یادآوری سه مرحله رانش زمین در ۲ محله روستای آق امام مراوه‌تپه طی روزهای ۱۱ فروردین و هشتم و نهم اردیبهشت امسال، افزود: بر اثر این حادثه طبیعی در مجموع ۷۰ واحد مسکونی شامل ۲۶ واحد در محله “سعدآباد” و ۴۴ واحد در محله “احمدآباد” این روستا دچار خسارت شد.

    محمودی افزود: کار ساخت واحدهای آسیب دیده در هر دو محله و در مکانی جدید نزدیک روستا شروع شده که عملیات ۲۶ واحد مسکونی محله سعدآباد در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و امروز هفت واحد آن افتتاح شد.

    وی اضافه کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی در روستای آق امام  ۴۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشی با کارمزد چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت پرداخت شده است.

    محمودی ادامه داد: برای کمک به ساخت هر یک از این واحدها نیز مقدار هشت تن سیمان هدیه مقام معظم رهبری داده شد.

    شهرستان مرزی مراوه‌تپه با افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کد شناسایی سکونت دارند، در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *