×
×

رئیس پلیس فتا استان گلستان
راهکارهای کلیدی مقابله با فیشینگ ساده است

  • کد نوشته: 14420
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۶
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان گلستان با اشاره به شگرد مجرمانه جعل درگاه پرداخت بانکی، از شهروندان خواست به هنگام خرید اینترنتی، به شاخصه‌های درگاه پرداخت امن بانکی توجه کنند.
    راهکارهای کلیدی مقابله با فیشینگ ساده است
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان گلستان با اشاره به شگرد مجرمانه جعل درگاه پرداخت بانکی، از شهروندان خواست به هنگام خرید اینترنتی، به شاخصه‌های درگاه پرداخت امن بانکی توجه کنند.

    به گزارش بازار کسب و کار پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای مختلفی افراد را به سمت صفحات جعلی بانکی می‌کشانند و از آنها کلاه‌برداری می‌کنند.
    وی افزود: در بیشتر موارد سودجویان از طریق لینک جعلی درگاه پرداخت، درخواست واریز مبلغی کم و ناچیز کرده اما در نهایت با همین ترفند اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت کرده و حساب آنان را خالی می‌کنند.

    وی ادامه داد: سودجویان سایبری در روش دیگری در شبکه‌های اجتماعی با ارسال لینکی با عناوین فریبنده و تحریک آمیز، کاربران ناآگاه را به دام خود می‌اندازند.

    راهکارهای کلیدی مقابله با فیشینگ ساده است
    راهکارهای کلیدی مقابله با فیشینگ ساده است

    سرهنگ پرسا بیان داشت: اگرچه کلاهبرداران از روش‌های زیرکانه‌ای برای فریب افراد استفاده می‌کنند اما در صورتی ‌که کاربران نکات ساده‌ای را مدنظر قرار دهند گرفتار صفحات جعلی نخواهند شد.
    وی افزود: برای پیشگیری از افتادن در دام فیشرها بهتر است از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنید و به آدرس درگاه بانکی توجه کنید که حتماً به shaparak.ir ختم ‌شود و دارای گواهی ssl باشد.
    وی گفت: به صورت مرتب تاریخچه مرورگر خود را حذف و پسوردها را ذخیره نکنید و از رمزهای یک‌بارمصرف یا همان پویا استفاده کنید و به لینک‌های معرفی‌ شده در شبکه‌های اجتماعی و فایل‌های ضمیمه‌ شده در ایمیل‌های مشکوک توجهی نکنید.
    رئیس پلیس فتا گلستان از شهروندان خواست :در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق تلفن۰۱۷۲۱۸۲۲۹۷۲بخش گزارشات مردمی گزارش کرده و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *