×
×

رئیس پلیس فتا استان گلستان
مراقب حریم خصوصی خودودیگران باشید

  • کد نوشته: 14430
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۶
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: یکی از آسیب‌هایی که همواره در فضای مجازی در کمین افراد است، نقض حریم خصوصی آن‌هاست که گاهی منجر به بی‌اخلاقی در فضای سایبر و به خطر افتادن آبروی اشخاص می‌شود.
    مراقب حریم خصوصی خودودیگران باشید
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: یکی از آسیب‌هایی که همواره در فضای مجازی در کمین افراد است، نقض حریم خصوصی آن‌هاست که گاهی منجر به بی‌اخلاقی در فضای سایبر و به خطر افتادن آبروی اشخاص می‌شود.

    به گزارش بازار کسب و کار پارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر اظهار داشت: پرونده‌های زیادی به پلیس فتا واصل می‌شود که به شیوه‌های مختلفی آبرو و حیثیت یک فرد یا خانواده در معرض خطر قرارگرفته و یا حریم خصوصی یک شهروند نقض می‌شود.

    وی یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از تهدیدات فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، انتقام‌جویی از طریق هتک حیثیت و نشر اکاذیب است، شهروندان باید نسبت به حفاظت از اطلاعات شخصی، تصاویر، رمز و اطلاعات کاربری خود دقت کنند و این نکته را به یاد داشته باشند که در فضای مجازی اکثر آسیب‌ها به دلیل اعتماد بی‌جا اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال؛ گوشی تلفن همراه خانمی سرقت یا مفقود می‌شود، مزاحم یا سودجویی با سرقت گوشی شهروندان، قربانیان را تهدید می‌کنند که اطلاعاتشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و با ارسال پیام‌های توهین‌آمیز، از شهروندان اخاذی می‌کنند.

    مراقب حریم خصوصی خودودیگران باشید
    مراقب حریم خصوصی خودودیگران باشید

    سرهنگ پرسا گفت: برابر قانون جرائم رایانه‌ای، هر فردی که به‌وسیله سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای، صوت، تصویر یا فیلم و اسرار دیگران را بدون رضایت آنان منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد و به‌نوعی موجبات هتک حیثیت افراد را فراهم کند، به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود. ‏

    وی گفت: کاربران به هنگام استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی، از درج هرگونه مطلبی علیه سازمان‌‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی خودداری کند و در صورت مشاهده این‌گونه مطالب، از کپی‌برداری و نشر آن در سایر گروه‌‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی خودداری کنند.

    سرهنگ پرسا گفت: تلفن‌های هوشمند بازه وسیعی از داده‌های شخصی را (شامل فهرست مخاطبین، تصاویر، تاریخچه مرورگر، یک‌سری اطلاعات شناسایی خاص و داده‌های مکانی ذخیره‌شده)که طرف سوم می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد، در خود ذخیره می‌کنند. ازاین‌رو تلفن خود را با استفاده از کلمه عبورقوی و طولانی، نرم‌افزارهای امنیتی و دیگر ویژگی‌های حریم خصوصی امن کنید.

    رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: درخصوص محتوایی که قصد ارسال آن را دارید، به این فکر کنید که می‌خواهید افراد مختلف در آینده چه اطلاعاتی را درباره شما بدانند و بدانید که شماره‌های تلفن، نشانی منزل، تاریخ تولد، برنامه‌های سفر، آدرس پست الکترونیک، برنامه‌های کلاسی، کُد ملی، کلمات عبور، اطلاعات مالی، خانوادگی و شماره کارت‌بانکی نباید در پروفایل شما وجود داشته باشد.

    منبع: پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *