×
×

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه
طراحی برنامه ای برای سازگاری با کم آبی

  • کد نوشته: 14581
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان مناسب نیست، گفت: برنامه سازگاری با کم آبی به منظور مدیریت منابع آبی طراحی شده است.
    طراحی برنامه ای برای سازگاری با کم آبی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان مناسب نیست، گفت: برنامه سازگاری با کم آبی به منظور مدیریت منابع آبی طراحی شده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام درویشی عصر سه شنبه در نشستی که به منظور بررسی این طرح در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این برنامه به منظور کنترل و مدیریت منابع آبی و افزایش سطح آن طراحی شده است.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: براساس این برنامه تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و آب فاضلاب شهری و روستایی موظف هستند مصرف بهینه منابع آبی را در دستور کار قرار دهند.

    طراحی برنامه ای برای سازگاری با کم آبی
    طراحی برنامه ای برای سازگاری با کم آبی

    وی یادآور شد: میانگین بارندگی های کرمانشاه در ۲۰ سال اخیر روند کاهش را نشان می دهد که منجر به کاهش منابع آبی استان شده است.

    وی افزود: تنها پس از سال ۹۶ به دلیل بروز باران های سیل آسا و جاری شدن سیل روند بارندگی های استان نسبت به سال های قبل روند افزایشی به خود گرفت.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای غرب کرمانشاه عنوان کرد: براساس مطالعات انجام شده میانگین دمای سالانه استان نیز در ۱۰ سال گذشته یک درجه افزایش پیدا کرده است.

    درویشی با اشاره به اینکه ۱۲ سد مخزنی در استان وجود دارد، افزود: میانگین کسری مخزن تجمعی آب استان در بلندمدت یک هزار و ۷۱ میلیون متر مکعب است.

    وی وضعیت آب در دشت های استان را نیز نامناسب توصیف کرد و اظهارداشت: اکنون ۱۳ دشت ممنوعه از منظر برداشت منابع آبی در استان داریم که ۲ مورد از آنها وضعیت بحرانی دارند.
    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه وضعیت منابع آب زیرزمینی استان را نیز نامناسب توصیف کرد و گفت: در ۳۰ سال اخیر آب های زیرزمینی استان از نظر کمی و کیفی با کاهش روبه رو است.
    درویشی ادامه داد: البته ما با شوری آب سفره های زیرزمینی روبه رو نشده ایم، همچنین آب های زیرزمینی کرمانشاه جزء با کیفیت ترین آب های کشور است.
    آب در حوزه روستاها هدر می رود
    وی در بخش دیگری از صبحت های خود وضعیت مصرف آب در حوزه روستایی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: براساس آمارها سرانه مصرف سالانه آب توسط هر روستایی استان ۷۶۳ لیتر و بسیار بالاتر از حد مجاز است.
    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: این آمار نشان می دهد که از آب آشامیدنی در روستاها علاوه بر مصارف خانگی برای شستشوی حیاط های بزرگ و آبیاری باغ ها نیز استفاده می شود.
    درویشی در پایان گفت گفت باتوجه به افزایش بارش باران، برخوردهای قاطع با چاه‌های غیرمجاز و اجرای برنامه های مناسب برای مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی و صنعت وضعیت منابع آبی کرمانشاه در سه سال گذشته بهتر از قبل شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *