×
×

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش
نگرانیهابابت عروسی های بی محابا

  • کد نوشته: 14714
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • ۰
  • مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش، نسبت به استمرار برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و نیز دورهمی‌های خانوادگی با رعایت ضعیف فاصله‌گذاری فیزیکی ۱.۵ متر درشرایط و وضعیت نارنجی و بعضا قرمز کرونایی این شهرستان، ابراز نگرانی کرد و آنرا عاملی برای تهدید جدّی سلامت عمومی مردم دانست.
    نگرانیهابابت عروسی های بی محابا
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش، نسبت به استمرار برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و نیز دورهمی‌های خانوادگی با رعایت ضعیف فاصله‌گذاری فیزیکی ۱.۵ متر درشرایط و وضعیت نارنجی و بعضا قرمز کرونایی این شهرستان، ابراز نگرانی کرد و آنرا عاملی برای تهدید جدّی سلامت عمومی مردم دانست.

    حسن رحیم‌زاده گفت: باوجود آموزش و اطلاع رسانی‌ انجام شده و بیان پیامدهای برگزاری مراسم عروسی، عزاداری و دورهمی‌های خانوادگی در شیوع بیماری کووید ۱۹ و نیز اخذ تعهد از پدر عروس و داماد قبل از برگزاری مراسم اما برخی خانواده‌ها در گالیکش همچنان اصرار بر برگزاری این نوع مراسم‌ها دارند.

    وی با اشاره به معرفی تعدادی از صاحبان مراسم عروسی در روزهای گذشته به مرجع قضایی، افزود: به سبب بازدارنده نبودن جرایم پیش بینی شده برای متخلفان، همچنان شاهد برگزاری این مراسم‌ها با جمعیت بالا در مناطق شهری و روستایی گالیکش هستیم.

    نگرانیهابابت عروسی های بی محابا
    نگرانیهابابت عروسی های بی محابا

    رحیم‌زاده ادامه داد: برای نظارت بیشتر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مناطق روستایی این شهرستان شورای سلامت تشکیل شده است و در شهر گالیکش نیز با تقسیم شهر به هشت بلوک با محوریت مساجد، به زودی شورای سلامت محله‌ای به منظور رصد بهتر وضعیت رعایت مسائل بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا فعال می‌شود.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش، متوسط استفاده مردم از ماسک را بین ۷۰ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: بالاترین میزان استفاده مردم این شهرستان از ماسک هنگام حضور در بانک‌ها به میزان ۹۵ درصد و کمترین آن حدود ۵۰ درصد هنگام حضور در نانوایی‌ها و داروخانه‌ها است.

    رحیم‌زاده با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک توسط مردم هنگام خروج از منزل، افزود: رعایت شیوه نامه‌ بهداشتی و فاصله اجتماعی هنگام حضور در اجتماعات از دیگر عوامل موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است.

    در همین پیوند رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان دیروز چهارشنبه با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۴۸۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان شمالی بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۴۸ نفر به ونتیلاتور وصل شده‌اند.

    عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا جان خود از دست دادند تا مجموع فوتی های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۹۵ نفر برسد.

    شهرستان گالیکش با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *