×
×

فرماندار بیرجند
اعمال قانون۵۰۰خودروی پلاک غیربومی

  • کد نوشته: 14948
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۲
  • ۰
  • فرماندار بیرجند گفت: از صبح امروز یکم آذر تاکنون حدود ۵۰۰ خودرو با پلاک غیربومی که قصد ورود به مرکز استان داشتند توسط دوربین‌های پایش تردد اعمال قانون شد.
    اعمال قانون۵۰۰خودروی پلاک غیربومی
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار بیرجند گفت: از صبح امروز یکم آذر تاکنون حدود ۵۰۰ خودرو با پلاک غیربومی که قصد ورود به مرکز استان داشتند توسط دوربین‌های پایش تردد اعمال قانون شد.

    علی ناصری افزود: طرح محدودیت‌های مربوط به پیشگیری و کنترل کرونا در بیرجند مانند سراسر کشور از بامداد امروز به اجرا درآمد.

    وی بیان کرد: سه محدودیت عمده از جمله تعطیلی صنوف گروه ۲، سه و چهار در تمام ساعات شبانه روز، محدودیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی و خروج خودروهای پلاک بومی به سطح شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اجرا می‌شود.

    فرماندار بیرجند با بیان اینکه خودروهای با پلاک بومی برای تردد در سطح شهرستان مشکل ندارند اظهار داشت: در ساعات منع تردد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد گروه‌هایی که ناچار به تردد هستند از قبیل مشاغل گروه یک، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، شرکت‌ها، کارخانجات دارای شیفت و سایر می‌توانند با مکاتبه با پلیس راهور یا فرمانداری مجوز تردد دریافت کنند.

    اعمال قانون۵۰۰خودروی پلاک غیربومی
    اعمال قانون۵۰۰خودروی پلاک غیربومی

    وی ادامه داد: آندسته از افرادی که از شهرهای دیگر یا با پلاک خودروهای غیربومی تردد داشته باشند و به ورودی شهرها برسند اعمال قانون خواهند شد.

    ناصری عنوان کرد: این مصوبه به این دلیل است که تردد غیربومی را نداشته یا به صفر برسانیم که در اجرای طرح اقدامات بسیار وسیعی با همکاری پلیس ناجا، راهور، پلیس راه، هلال احمر، شهرداری و ادارات خدمات رسان انجام داده‌ایم.

    وی یادآور شد: ایستگاه‌های استقرار پلیس در میدان فرودگاه بیرجند و میدان شهدای عبادی مستقر هستند همچنین در ورودی شهر بیرجند از سمت سربیشه برای مردم ایجاد مزاحمت شده و زیرگذر تقاطع غیرهم‌سطح شوکت آباد مسدود شده است و ترافیک به میدان فرودگاه هدایت می‌شود.

    فرماندار بیرجند گفت: خودروهای با پلاک‌ بومی مشکلی برای ورود به شهر ندارد اما پلاک‌های غیربومی برای برگشت هدایت می‌شوند.

    وی افزود: از مردم و شهروندان تقاضا داریم اگر مسافرت ضروری ندارند حتما از تردد اجتناب کنند.

    ناصری بیان کرد: در بازدیدی که امروز از روند اجرای محدودیت‌های کرونایی داشتیم شاهد همکاری و همراهی بسیار خوب اصناف بودیم که باید از آنها قدردانی کنیم منتها تردد وسایل نقلیه تک سرنشین در سطح شهر بسیار زیاد است.

    وی ادامه داد: علیرغم تعطیلی بازار و به حداقل رساندن کارکنان ادارات، ترددها در سطح شهر کم نشده است که امیدواریم مردم رعایت کرده و ترددهای غیرضرور خود را حتی در ساعات تردد کاهش دهند چون هدف ما مقابله با بیماری و انتشار آن است.

    فرماندار بیرجند تصریح کرد: مردم در صورتیکه کار ضروری ندارند توصیه می‌کنیم در منزل بمانند چراکه اگر تردد در سطح شهر خیلی زیاد باشد شاید مجبور به اعمال محدودیت تردد پلاک‌های زوج  فرد در داخل شهر شویم که پیشنهاد آن را داده‌ایم که اگر لازم شد مدیریت محلی داخل شهر را کنترل کنیم.

    وی یادآور شد: همه این محدودیت‌ها به این خاطر است که مردم کمتر در معرض اجتماعات و تجمع قرار بگیرند تا موجب انتشار و انتقال بیماری نشوند.

    ناصری گفت: امروز مشاهده کردیم اصناف همراهی خوبی دارند که امید است در باقی روزها نیز این همکاری ادامه داشته باشد تا این مضیقه که برای صنوف مختلف و مردم ایجاد می‌شود همچنین زحمات نیروی‌های مختلف از جمله پلیس به نتیجه برسد و از آمار فوتی‌ها و بیماران مبتلا به کرونا کاسته شود.

    وی تاکید کرد: به مردم و شهروندان توصیه داریم حتما محدودیت تردد بعد از ساعت ۹ شب را جدی بگیرند در غیراینصورت دوربین‌های پایش تردد و پلیس ناچار به اعمال قانون خواهند بود.

    فرماندار بیرجند گفت: شهروندان باید مایحتاج خود را در طول روز تهیه کنند یا بهتر است از مغازه‌های اطراف منازل یا نانوایی محل استفاده کنند تا در سطح شهر تردد نکنند همچنین از مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که ازدحام دارد جلوگیری کنند.

    وی افزود: شاید در این مدت افرادی نیاز به مراجعه به مراکز درمانی و سایر داشته باشند که در این صورت بهتر است از تاکسی‌های تلفنی که محدودیتی برای تردد ندارند استفاده کنند همچنین برای موارد ضروری و بیمار بدحال با شهروندان همکاری لازم خواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *