×
×

معاون سیاسی، امینیت و اجتماعی استانداری مرکزی
شرایط زردکرونانبایدبه عادی انگاری رفتاری منجرشود

  • کد نوشته: 19190
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست مدیریت کرونا استان مرکزی افزود: خطر موج چهارم کرونا در کمین است و کمترین اهمال در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط بحران را برای استان رقم بزند.
    شرایط زردکرونانبایدبه عادی انگاری رفتاری منجرشود
  • تبلیغ هدفمند

    معاون سیاسی، امینیت و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در شاخص رده‌بدی خطر ستاد کرونا از موقعیت نارنجی به زرد رسیده اما، هنوز شرایط شکننده است و نباید این سطح از بهبود به عادی انگاری رفتاری و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیانجامد.

    شرایط زردکرونانبایدبه عادی انگاری رفتاری منجرشود

    شرایط زردکرونانبایدبه عادی انگاری رفتاری منجرشود
    شرایط زردکرونانبایدبه عادی انگاری رفتاری منجرشود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست مدیریت کرونا استان مرکزی افزود: خطر موج چهارم کرونا در کمین است و کمترین اهمال در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط بحران را برای استان رقم بزند.

    وی اظهار داشت:بر اساس اعلام ستاد کرونای کشور  چهار شهر هنوز در وضعیت قرمز بیماری است و  ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و ۴۳ شهر نیز نارنجی هستند.

    اکرمی افزود: باید از همراهی کادر درمانی و مردم برای رسیدن به وضعیت زرد کرونا تقدیر کرد چرا که کمک بزرگی به کادر درمان  و صنوف و مسئولان شده است اما این رویه باید تداوم داشته باشد تا دوباره وضعیت بیماری بحرانی نشود.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی  اظهار داشت: فرمانداران در شهرستان‌های استان باید پیگیر مصوبات ستاد کرونا استان باشند و با اجرای مصوبات به کاهش بیماری در منطقه خود کمک کنند.

    اکرمی گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در شرایط زرد کرونا نیز باید از برگزاری نشست‌ها بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خودداری کنند و با متخلفان برخورد شده و ضمن تذکر کتبی در صورت تدوام رفتار معرفی به دستگاه قضایی و ارجاع به تخلفات اداری دنبال می‌شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: استان به رنگ‌بندی کرونا به شرایط زرد رسیده اما تا دستیابی به وضعیت سفید نباید رعایت پروتکل‌ها کمرنگ شود.

    دکتر«محمد جمالیان» افزود: شمار مراجعات بیماران کرونایی سرپایی از چهارشنبه هفته گذشته درحال افزایش است و این به معنای زنگ خطر محسوب شده و نیاز است که مردم در سایه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها اجازه ندهند شعله‌های بیماری دوباره زبانه بکشد.

    وی اظهار داشت: تجربه در کشور و به ویژه استان‌های شمالی نشان داده است هرگونه سهل انگاری موجب بحران خواهد شدو مدیریت بیماری باید در اولویت باشد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: رعایت دستورات بهداشتی در شهرهای صنعتی استان مانند اراک، ساوه و دلیجان به خاطر تردد های خارجی و سهم آمد و شد بیشتر اهمیت بالایی دارد و باید آزمایش تشخیصی برای جلوگیری از اوج گرفتن بیماری سختگیرانه اعمال شود.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: استان مرکزی در هفته گذشته در موارد مثبت کرونا از ۴۵۹ مورد به ۳۹۰ مورد رسیده که ۱۵ درصد کاهش داشته است.

    دکتر«علی علیمحمدی» افزود: در آمار بیماران سرپایی نیز استان مرکزی از ۳۸۹ نفر به ۳۵۲ نفر رسیده که ۱۰ درصد کاهش داشته و در بستری نیز از ۷۰ به ۳۸ مورد با ۴۷ درصد کاهش رسیده است.

    وی اظهار داشت: فوت شدگان استان نیز از هفته گذشته تاکنون با ۲۴ درصد افزایش از ۲۱ مورد به ۲۶ مورد رسیده است.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲ هزار و ۵۴ تست سریع کرونا تا ۱۱ دی‌ماه جاری در استان انجام شده  که ۲۹۶ نفر مثبت ثبت شده است.

    دکتر علیمحمدی افزود: شمار افزایش تست سریع کرونا در استان نسبت به هفته گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.

    در این نشست از محققان موسسه واکسن سازی رازی که در تهیه کیت تشخیص کرونا فعالیت داشتند، با اهدای لوح تقدیر شد.

    «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۴ ‌بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۳۳۷ ‌نفر رسید.

    بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر جمعه  (۱۲ دی ۱۳۹۹)  ۶  هزار و  ۲۸۶  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  ۸۰۳  نفر بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۳۳هزار و  ۴۲۹  نفر رسیده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *